  • 1. Data: 2006-08-23 18:07:51
    Temat: Czy
    Od: HaMMeR <t...@a...net>

    ... moja zona, chcac byc 'konsultantka firmy avon
    lub oriflame, staje sie automatycznie osoba prowadzaca
    DG ze wszystkimi konsekwencjami rejestrowo-podatkowymi,
    czy tez powszechnosc tego rodzaju zajecia, sugeruje ze jednak
    istnieja jakies formy zarobkowania powiedzmy, 'bezpodatkowe'..?

  • 2. Data: 2006-08-23 20:42:51
    Temat: Re: Czy
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    HaMMeR <t...@a...net> napisał(a):
> [...]
    > czy tez powszechnosc tego rodzaju zajecia, sugeruje ze jednak
    > istnieja jakies formy zarobkowania powiedzmy, 'bezpodatkowe'..?

    powszechność allegrowania też niektórym wiele sugerowała

    pzodr

  • 3. Data: 2006-08-23 21:27:03
    Od: "l" <b...@y...com>

  • 4. Data: 2006-08-24 12:08:35
    Od: "news" <joanna(kropka)woznica@profais.pl>

> [...]
    > czy tez powszechnosc tego rodzaju zajecia, sugeruje ze jednak
    > istnieja jakies formy zarobkowania powiedzmy, 'bezpodatkowe'..?

    Powinna prowadzic działalnosc gospodarcza - zadna z firm sieciowych o tym
    głosno nie mowi - a znam przypadki ze konsultantki potem placa kary za
    prowadzenie działalnosci bez rejestracji. US bierze dane osobowe
    konsultantek od tych firm i potem kontroluje konsultantki czy prowadza
    dzialalnosc.... taka rzeczywistosc.

    Pozdrawiam
    JW, www.profais.pl

  • 5. Data: 2006-08-24 13:01:42
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

> [...]

    > czy tez powszechnosc tego rodzaju zajecia, sugeruje ze jednak
    > istnieja jakies formy zarobkowania powiedzmy, 'bezpodatkowe'..?

    Dzialalnosc musi zalozyc obowiazkowo. Nie mozna swiadczyc
    dzialalnosci gospodarczej "na niby". Nie ma czegos
    takiego jak zarobkowanie "bezpodatkowe".

    Albo zastanie zatrudniona na jakas umowe, lub tez musi
    udac sie:

    - do urzedu gminy i zaplacic 100 zl za rejestracje
    i czekac 2 tygodnie
    - pozniej po regon do GUSu
    - nastepnie do urzedu skarbowego dopelnic
    wszelakich formalnosci
    - jesli bedzie vatowcem to powrot do urzedu
    gminy i nalezy wplacic 152 zl "za VAT"
    - potem ponownie do urzedu skarbowego
    - nastepnie do oddzialu ZUS-u
    (skladki: 750 zl co miesiac, ew. 250 zl)

    W miedzyczasie nalezy wyrobic: pieczatke,
    zalozyc konto bankowe i dopelnic jeszcze
    kilka rzeczy. Nie wpominam o PIP-u, PIH-u
    i tak dalej. :)

    Reasumujac: proponuje pozostac przy kurionowce. ;))

    Neko

  • 6. Data: 2006-08-24 13:14:26
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Neko napisał(a):
    > Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...net> napisał

    > Dzialalnosc musi zalozyc obowiazkowo. Nie mozna swiadczyc
    > dzialalnosci gospodarczej "na niby". Nie ma czegos
    > takiego jak zarobkowanie "bezpodatkowe".

    Wiele kobiet zostaje konsultantkami po to, by kupować taniej kosmetyki
    dla siebie i najbliższej rodziny. W takim przypadku DG zakładać nie musi.
    Andrzej

  • 7. Data: 2006-08-24 14:30:24
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał

    > Wiele kobiet zostaje konsultantkami po to, by kupować taniej kosmetyki dla
    > siebie i najbliższej rodziny. W takim przypadku DG zakładać nie musi.

    Ale w poscie poprzedzajacym wyczytalem (cytat: formy
    zarobkowania), ze chodzi o konkretny zarobek, a wtedy
    bez DG ani rusz.

    Neko

  • 8. Data: 2006-08-24 18:05:45
    Od: HaMMeR <t...@a...net>

    Neko napisał(a):
> [...]
    > kilka rzeczy. Nie wpominam o PIP-u, PIH-u
    > i tak dalej. :)
    >
    > Reasumujac: proponuje pozostac przy kurionowce. ;))

    ----------------------

    Chcialbys, ale sie mylisz jak zwykle:))
    To ja chce jej uswiadomic, ze takie pomysly
    wlasna aktywnosc wymagaja spelnienia pewnych
    formalnych czynnosci.
    Widzisz Neko, ona nie musi pracowac.., ale chce cos
    robic i to uwazam za wlasciwe!
    W kazdym razie dziekuje ci za przypomnienie drogi
    jaka przebylem 14 lat temu ..:)

  • 9. Data: 2006-08-24 18:13:09
    Od: HaMMeR <t...@a...net>

    Neko napisał(a):
> [...]
    >

    > Ale w poscie poprzedzajacym wyczytalem (cytat: formy
    > zarobkowania), ze chodzi o konkretny zarobek, a wtedy

    Jestes 'gruboskorny', bowiem cienkiej, bo cienkiej,
    ale aluzji, w powyzszym cytacie NIE wyczules..,
    bo chyba nie jestes tak naiwnym, by sadzic, ze wierze,
    ze jakiekolwiek oficjalne, 'bezpodatkowe' formy zarobkowania
    wystepuja w przyrodzie..:))