  • 1. Data: 2009-04-30 23:22:13
    Temat: Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Osoba majaca adres zameldowania poza Gdynia
    mieszka i pracuje w Gdyni a pracodawca
    w PIT-11 podal stawke KUP = 1668.72 zl
    (a nie 1335 zl).

    Adres zamieszkania (tymczasowego pewnie)
    jest wskazany na Gdynie
    i osoba ta uwzglednila w PIT-37
    ulge na internet (na gdynski adres).

    Czy US moze kwestionowac KUP wyliczone
    przez pracodawce?

  • 2. Data: 2009-04-30 23:32:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    .

    > Czy US moze kwestionowac KUP wyliczone
    > przez pracodawce?

    Pracodawce niekoniecznie. Ale jezeli pracownik te same KUP wpisal do
    zeznania, to moze.
    Jesli jest tak, jak piszesz, pracownik powninien w zeznaniu wpisac wlaciwe,
    nizsze KUP.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-05-01 00:15:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Q wrote:
> [...]
    > w PIT-11 podal stawke KUP = 1668.72 zl
    > (a nie 1335 zl).
    >
    > Adres zamieszkania (tymczasowego pewnie)

    KUP przez pracodawce, to informacja do niczego w zasadzie nie potrzebna

    KUP wpisuje podatnik taki jaki ma być właściwy.
    Jak dojeżdża do pracy to wyższy, jak nie dojeżdza, to niższy.
    I jak się wyda to beknie.
    A w tym przypadku to na pewno. Bo jak się twierdzi ze się dojeżdza z X
    do Y i jednoczesnie odpisuje internet w Y jako w miejscu zamieszkania to
    tylko głupi by się nie połapał.

  • 4. Data: 2009-05-01 07:13:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > A w tym przypadku to na pewno. Bo jak się twierdzi ze się dojeżdza z X
    > do Y i jednoczesnie odpisuje internet w Y jako w miejscu zamieszkania to

    Ale beknie się tylko w wyniku kontroli, a jej prawdopodobieństwo jest
    takie samo jak u każdego innego podatnika, prawidłowo się
    rozliczającego. Ze złożonych deklaracji nie wynika bowiem gdzie ktoś
    sobie odlicza internet.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-01 07:36:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    ?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-05-01 07:50:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > ?

    Cofam, pomyliło mi się :) Skoro zgłosił gdzie aktualnie mieszka, to
    internet może odliczać legalnie :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-05-01 14:28:01
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Pracodawce niekoniecznie. Ale jezeli pracownik te same KUP wpisal do
    > zeznania, to moze.
    > Jesli jest tak, jak piszesz, pracownik powninien w zeznaniu wpisac
    > wlaciwe, nizsze KUP.

    okazalo sie, ze osoba ta nie ma zaktualizowanego
    miejsca zamieszkania, tak wiec domyslnie brane
    jest miejsce zameldowania,
    czyli wyzszy KUP przejdzie, ale teraz
    z ulga internetowa moga byc cyrki :).

    osobiscie widze tylko 2 wyjscia i prosze
    o porade, ktore sa wykonalne / najlepsze:

    1.
    zlozenie korekty PIT-37 do US w miejscu zameldowania
    z tym samym wyzszym KUP, ale bez ulgi internetowej (PIT/O);
    wyjdzie PODATEK DO ZAPLATY bliski wartosci jednego harnasia;

    2. (bede to forsowal :)
    zlozenie korekty PIT-37 do US w miejscu ZAMIESZKANIA
    wraz z aktualizacja miejsca zamieszkania (NIP-3)
    oraz z NIZSZYM KUP i ta sama ulga internetowa (PIT/O);
    wyjdzie NADPLATA o wartosci 0.5 gorzkiej + 2 litry pepsi;
    /w zlozonym juz picie jest ok troche wieksza NADPLATA;

  • 8. Data: 2009-05-01 15:36:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Q wrote:

> [...]
    > wyjdzie NADPLATA o wartosci 0.5 gorzkiej + 2 litry pepsi;
    > /w zlozonym juz picie jest ok troche wieksza NADPLATA;

    wersja 1 az sie prosi zeby podpasc, bo wyzszy KUP sie nie nalezy, bo
    faktycznie do pracy nie dojeżdża.

    wrsja 2 jest bardziej sensowna, bo bliższa prawdy a w lasciwie zgodna z
    prawdą, jedynie formalnosci nie zostaly dopełnione

    kiedy sie przeprowadził i gdzie rozliczać sie w poprzednim roku? w
    ktorym US? zameldowania czy zamieszkania, bo US mu się zmienią.

    Na NIP-3 jest do wpisania data zmiany czyli data zamieszkania,
    Zeby nie wpisał dzisiejszej, bo sie US bedzie pytal, "jak to dzis
    zamieszkał, a chce odliczac za poprzedni rok?"
    z drugiej strony na zgłoszenie zmiany mailo sie 30 dni, wiec jak
    wpisze date rok temu, to formalnie US ma postsawy to ukarania za nie
    zlozenie NIP-3 w terminie. Formalnie do tysiaca złotych, ale chyba
    bylbys pierwszym przypadkiem w Polsce.

  • 9. Data: 2009-05-03 11:45:41
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > wersja 1 az sie prosi zeby podpasc, bo wyzszy KUP sie nie nalezy, bo >
    > faktycznie do pracy nie dojeżdża.

    dojezdzac i by mogla,
    ale dojazd 8h pociagiem w jedna strone pewnie by nie przeszedl :).
    /chociaz cholera wie jak urzedasy z us stoja z geografia polandu :)

    > wrsja 2 jest bardziej sensowna, bo bliższa prawdy a w lasciwie zgodna z
    > prawdą, jedynie formalnosci nie zostaly dopełnione

    dokladnie, ta wersja jest zgodna z prawda,
    ale jest kolejny zonk -
    - ona pracuje w tym samym zakladzie pracy juz pare lat
    i odkad tam pracuje caly czas miala ten podwyzszony KUP;

    no i boje sie ze urzedasy przyczepia sie
    do zeznan sprzed 4-5 lat,
    bo po zlozeniu korekty beda mieli takie podstawy :(
    /to w tym roku mieszkala pani tu
    a w ciagu kilku kolejnych lat tam
    i dojezdzala do pracy 8h pociagiem? hola-hola...

    kurde, mam dylemat czy cisnac na niej ta korekte
    i dac jej zyc w niepewnosci, czy po prostu dac jej zyc w niepewnosci :)
    /a wszystko przez ta zasrana ulge internetowa :)

    juz kuzwa nie robie pitow znajomym,
    bo potem zonki wychodza :)

  • 10. Data: 2009-05-04 00:52:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Q wrote:

    > dojezdzac i by mogla,
    > ale dojazd 8h pociagiem w jedna strone pewnie by nie przeszedl :).
    > /chociaz cholera wie jak urzedasy z us stoja z geografia polandu :)

    O ile faktycznie dojezdza to by przeszedl, z tym, że dobrze miec to
    jakos tam uwiarygodnione.

> [...]
    > i dac jej zyc w niepewnosci, czy po prostu dac jej zyc w niepewnosci :)
    > /a wszystko przez ta zasrana ulge internetowa :)

    to teraz rzucaj monete, tylka znajdz taka co ma orla z dwoch stron
    czytaj poniżej

    > juz kuzwa nie robie pitow znajomym,
    > bo potem zonki wychodza :)

    ty sie zastanow ile sam dostanie za robienie pitów bez licencji doradcy
    pdoatkowego.
    Bo tak czy siak jak dojdzie do kontroli, to najbardziej rykoszetem
    dostaniesz ty, jak wkurzona sasiadka chlapnie niechcacy w US, ze to
    sasiad jej co roku wypelnia.