  • Data: 2005-07-31 06:06:12
    Temat: Re: Czy ZUS ma prawo...
    Od: "Petek" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale on nie chciał tylko zaoszczędzić na składkach.
    > Być może jego firma generowała straty przez szereg miesięcy, a przychody
    > gdy były nie starczały na pokrycie całorocznych składek.
    > Zadał pytanie w ZUSie : generowac straty czy zawiesić i zaproponowano mu
    > rozwiązanie, którego legalnosci nie potrafił sprawdzić.
    > Uwierzył ludziom , którzy mają na codzień stycznosć z tym problemem :
    > zawodowa księgowa + pracownik ZUS.

    Dokładnie tak było. Firma przez ponad rok generowała straty. Działalności
    nie chcieliśmy zzmykać, bo istniały szanse na koniunkturę w przyszłości.
    Firma świadczyła usługi projektowe w budownictwie i cały problem z brakiem
    pracy był w okresie stagnacji, stąd cały problem.

> [...]
    > Gdybym miał jakiekolwiek wątpliwości to dokładnie bym wypytał i wystąpił
    > do ZUSu z pismem o opinię.
    > Niedawno po poczytaniu o zamieszaniu zadałem ustnie pytanie w ZUSie i
    > uzyskałem informacje abym nie panikował bo ZUS nie upomni się o składki
    > wstecz :]
    > No to na jednej szali jest twoje odczucie a na drugiej opinia pracownika
    > ZUS.
    > Myslę że tysiące ludzi sa w podobnej sytuacji nie wiedząc czyja opinia
    > jest wiażąca.
    > Inni nawet jeszcze nie wiedzą jakie kłopoty moga ich czekać.

    Gdybyśmy nie zamknęli firmy wszystko byłoby po staremu. Okazuje się, że
    dopiero w momencie zamykania działalności ZUS sprawdza czy płatnik nie
    zalega ze składkami. Gdybyśmy dalej trwali w zawieszeniu to kto wie ile rat
    do zapłacenia i odsetek by się nazbierało. Niewykluczone, że
    niewypłacilibyśmy się do końca życia.

    Petek