  • Data: 2005-07-30 18:20:24
    Temat: Re: Czy ZUS ma prawo...
    Od: "Andy" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ostatnio zdarzylo mi sie zawieszac dzialalnosc w US i wyrejestrowywac
    > ZUS. Po czym po miesiacu czasu przemila pani z US oswiadczyla, ze
    teraz
    > nawet jak sie ma zawieszona dzialalnosc, to nie jest sie zwolnionym ze
    > skladania comiesiecznych zeznan PIT5 - w przeciwnym wypadku jesli brak
    > takich przez pol roku - firma zostanie automatycznie zamknieta przez
    US

    Co to znaczy zamknięta przez US ?
    Istnieje gdzieś w przepisach takie określenie ?
    Czy US moze zmusic do wykreslenia z ewidencji DG ?
    Co to znaczy : "jak ma się zawieszoną działalność"w kontekście PIT5 ?
    Ponoć urzędy skarbowe obecnie ( w przeszłości inaczej) nie zezwalają na
    zawieszenie działalności poza kartą podatkową.
    Czy to znaczy, że nie tylko ZUS ale i US-e wprowadzają ludzi w błąd ?

    Andy