  • 1. Data: 2002-10-15 10:51:33
    Temat: Czy da sie jakos odliczyc niezaplacone zobowiazania
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    Witam,

    Mam taka sytuacje: prowadze DG z VAT (o ile to istotne)
    W lutym wykonalem usluge dla pewnej firmy i wystawilem
    za to dwie faktury (w sumie jakies 8 tys. netto) podpisane przez odbiorce.
    Do tej pory firma ta zaplacila mi jakies 2 tys i ostatecznie jak
    sie dowiedzialem zarzad zglosil ostatnio wniosek o upadlosc.

    Czyli zaplacilem kilka tysiecy podatku (bo oczywiscie
    VAT i dochodowy za luty odprowadzilem), ale
    pieniedzy od kontrachenta nie dostalem i pewnie juz
    nie dostane (chyba ze jakies grosze od syndyka).

    Pytanie jest takie, czy da sie to jakos zaksiegowac
    w koszty (i jak) i w ten sposob odliczyc troche podatku
    od tego 'braku przychodow'

    pozdrawiam,
    Marek Zachara

  • 2. Data: 2002-10-15 21:01:11
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Marek Zachara wrote:
    > Pytanie jest takie, czy da sie to jakos zaksiegowac
    > w koszty (i jak) i w ten sposob odliczyc troche podatku
    > od tego 'braku przychodow'
    Da się - patrz wątek o premii podatkowej. Z premii nie skorzystasz bo za
    późno :( ale tam są także opisane mechanizmy.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2002-10-15 23:57:14
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 15 października 2002 o godzinie (12:51:33) napisano:
> [...]

    MZ> VAT i dochodowy za luty odprowadzilem), ale
    MZ> pieniedzy od kontrachenta nie dostalem i pewnie juz
    MZ> nie dostane (chyba ze jakies grosze od syndyka).

    Ale koniecznie musisz sie do niego zglosic. A nuz sie uda?

    MZ> Pytanie jest takie, czy da sie to jakos zaksiegowac
    MZ> w koszty (i jak) i w ten sposob odliczyc troche podatku
    MZ> od tego 'braku przychodow'

    A moze sprobowac sprzedac taka wierzytelnosc?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2002-10-16 05:30:01
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    > Ale koniecznie musisz sie do niego zglosic. A nuz sie uda?

    Syndyk sam sie do mnie zglosi (to juz sprawdzalem), bo
    moje faktury zaksiegowali...

    > A moze sprobowac sprzedac taka wierzytelnosc?

    Bardzo chetnie, tylko kto kupi wierzytelnosc spolki w upadlosci ... ;-)

    Marek

  • 5. Data: 2002-10-16 07:03:14
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Jeżeli na pkpir to w grę wchodzi art. 23 ust 1 pkt 20 updf, jeżeli na KH to
    dodatkowo pkt 21, czyli odpisać można odpisane należności lub rezerwy na
    należności (kh), których nieściągalność została uprawdopodobniona. Definicja
    "uprawdopodobnienia" jest w art. 23 ust 2 (dla odpisanych należności) i ust
    3 (dla rezerw). Skoro posatawiono wniosek o upadłość to uprawdopodobnienie
    (a więc i możliwość zaliczenia w koszty) nastąpi w przypadku określonym w
    pkt 2 ustępu 2.

    Sławomir Dąbrowski
    Użytkownik Marek Zachara <m...@S...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c...@m...telperion.pl...

  • 6. Data: 2002-10-16 15:13:41
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 16 października 2002 o godzinie (07:30:01) napisano:

    MZ> Bardzo chetnie, tylko kto kupi wierzytelnosc spolki w upadlosci ... ;-)

    Czasem kupuja duzi wierzyciele takiej spolki od malych - w celu koncentracji
    zobowiazan. Jak spolka ma jakikolwiek majatek, co cos tam zawsze mozna
    wyrwac.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl