    From: Slawomir Mateuszczyk <s...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy koszta notarialne wchodza dp ulgi budowlanej?
    Date: Wed, 02 Jan 2002 18:27:26 +0100

    Jacek Maliszewski wrote:
    > Jestem laikiem w sprawach podatkowych (no troszke sie znam, ale niewiele).
    > Mam pytanie. Wlasnie finalizuje kupno mieszkania od developera. Czy wszelkie
    > koszta u notariusza (taksy oraz oplaty skarbowe, sadowe itp) mozna wliczyc w
    > koszt zakupu mieszkania i odliczyc 19% od podatku? Czy odlicza sie tylko
    > cene zakupu mieszkania?

    Możesz odliczyc te wydatki, które masz udokumentowane fakturami VAT.
    Czy być może uda Ci się namówić notariusza na wystawienie faktury,
    ale opłat sądowych to sobie raczej nie odliczysz.

    Opłaty skarbowej przy zakupie mieszkania od developera chyba się nie płaci.
    (przed wprowadzeniem PCC tak było na 100%)

    "[...] wysokość wydatków [...] ustala się na podstawie faktury wystawionej
    wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystającego
    ze zwolnienia od tego podatku [...]"

    Można natomiast odliczyć wszystkie opłaty kupując działkę budowlaną.
    Slaw