  • Data: 2002-01-06 07:42:29
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył: Przekształcenie DG w spółkę jawną?
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boguslaw Szostak wrote:

    > <t...@p...onet.pl> [...]
    >>
    > się, że

    > [...]
    > Oczywiscie, ze mozna, lecz wlasnie jest klopot z sukcesja VAT srodkami
    > trwalymi,
    > towarami handlowymi i.t.p.
    >
    > Niektorzy po prostu zglaszaja nowa dzialalnosc i sprzedaja nowej firmie co
    > maja.
    > dopiero potem juz ze stanem 0 likwiduja dzialanosc.
    >

    > Boguslaw

    Zarówno DG jak i spółka jawna nie ma osobowości prawnej. Nie bardzo
    wyobrażam sobie jak mogę sprzedać majątek trwały sam sobie. Bo przecież
    zarówno w aktualnej DG, jak i planowanej spółce z małżonką cały majątek
    jest nasz wspólny. IMHO będę więc sprzedwał coś sam sobie, a to ma chyba
    mały sens. Gdybym zakładał sp. z o.o., to inna sytuacja. Co robić?

    Tomek