  • 21. Data: 2010-09-05 11:32:37
    Temat: Re: Czy mogę zezłomować stary towar?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Zazwyczaj biczujemy się na alt.pl.allegro ale to nie ja tu przylazłem
    > na hasło "PzA" - ja tu jestem "od zawsze" :)

    "My się biczujemy"?
    Ja tego tak nie odbieram :)
    Ale tobie się nie dziwię, skoro twoje argumenty kończą się na
    "obśmieszasz się" i "ja tu jestem od zawsze". Są bardzo prekonywujące.
    Nic dziwnego, że dla ciebie dyskusja to katorga.

    Potrafisz mnie przekonać bez wycieczek osobistych? Samodzielnie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2010-09-05 18:15:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kviat,

    Sunday, September 5, 2010, 1:32:37 PM, you wrote:

    [...]

    > Potrafisz mnie przekonać bez wycieczek osobistych? Samodzielnie?

    Izby skarbowe nie podają jednolitej interpretacji i są zarówno
    interpretacje "legalizujące" PzA jak i nie uznające pośrednictwa PzA
    dla zwolnienie z kasy. A ty chcesz tu uzyskać jednoznaczne i wiążące
    stanowisko tutaj?

    Prezentujesz nam stanowisko "prawników" (znając poziom informatołów w
    Allegro obawiam się, że cudzysłów jest konieczny) Allegro. A ja od
    samego początku twierdzę, że dopóki nie będzie jednolitego stanowiska
    resortu finansów, to ze zwykłej ostrożności radzę omijać PzA z daleka
    jeśli korzysta się ze zwolnienia z kasy fiskalnej.
    Zapis rozpoerządzenia jest dla znanych mi urzędników jasny i oczywisty
    - jest zamknięty katalog sposobów zapłaty uprawniający do korzystania
    ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    Ja, dla tak gównianego obrotu, jaki miałem na Allegro kasy fiskalnej
    instalować nie zamierzam - zrezygnowałem ze sprzedaży na Allegro w
    ogóle. I każdego, który zapyta o PzA i kasę fiskalną będę namawiał do
    uzyskania wiążącej interpretacji od "swojej" izby skarbowej. Na
    papierze, ze wszelkimi pieczątkami. I choćby tych "pozytywnych"
    interpretacji było 10, to dopóki istnieje choć jedna "negatywna" -
    będę to zalecał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2010-09-05 19:25:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > to ze zwykłej ostrożności radzę omijać PzA z daleka
    > jeśli korzysta się ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    Po raz kolejny pytam: Co ma PzA do zwolnienia? Czemu ono ma niby je
    kasować? Zwolnienie dotyczy tylko płatności gotówką?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-09-05 22:31:54
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Izby skarbowe nie podają jednolitej interpretacji i są zarówno

    PzA jest legalne i nie o tym mowa.
    Chodzi o _nieprawdziwy_ argument, że PzA wymusza kasę fiskalną.

    IPPP2-443-109/10-2/AO
    http://www.podatki.biz/interpretacje/0146514.txt

    > jak i nie uznające pośrednictwa PzA
    > dla zwolnienie z kasy.

    Rozumiem, że taką interpretację jesteś w stanie wskazać?

    > A ty chcesz tu uzyskać jednoznaczne i wiążące
    > stanowisko tutaj?

    Nie. Ja próbuję o tym dyskutować. Merytorycznie.

    > Prezentujesz nam stanowisko "prawników" (znając poziom informatołów w
    > Allegro obawiam się, że cudzysłów jest konieczny) Allegro.

    Nic podobnego.
    Po pierwsze, nie wiem czy allegro zatrudnia prawników czy korzysta z
    usług zewnętrznych. Nie moja sprawa i nie będę zgadywał.
    Po drugie, nie moja wina, że stanowisko allegro w tej sprawie jest
    podobne do mojego. I do dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w cytowanej
    wyżej interpretacji.

> [...]
    > resortu finansów, to ze zwykłej ostrożności radzę omijać PzA z daleka
    > jeśli korzysta się ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    Wskaż najpierw stanowisko przeciwne.

    > Zapis rozpoerządzenia jest dla znanych mi urzędników jasny i oczywisty
    > - jest zamknięty katalog sposobów zapłaty uprawniający do korzystania
    > ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    Czy to oficjalne stanowisko tych urzędników?

> [...]
    > papierze, ze wszelkimi pieczątkami. I choćby tych "pozytywnych"
    > interpretacji było 10, to dopóki istnieje choć jedna "negatywna" -

    Wskaż tę jedną interpretację. Będziemy mogli je porównać i podyskutować :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2010-09-06 07:33:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemysław,

    Sunday, September 5, 2010, 9:25:12 PM, you wrote:

    > Po raz kolejny pytam: Co ma PzA do zwolnienia? Czemu ono ma niby je
    > kasować? Zwolnienie dotyczy tylko płatności gotówką?

    Tak trudno poczytać rozporządzenie? Zwolnienie dotyczy wplaty
    przelewem bankowym, pocztą lub przez kasę spółdzielczą. PzA nie jest
    wymienione na tej liście. Nie jest bankiem, pocztą ani kasą
    spółdzielczą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2010-09-06 07:47:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> writes:

> [...]
    > przelewem bankowym, pocztą lub przez kasę spółdzielczą. PzA nie jest
    > wymienione na tej liście. Nie jest bankiem, pocztą ani kasą

    Czy elementem PzA nie jest przelew bankowy?

    MJ

  • 27. Data: 2010-09-06 08:26:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michal,

    Monday, September 6, 2010, 9:47:06 AM, you wrote:

    > Czy elementem PzA nie jest przelew bankowy?

    A jak przyjmę gotówką i wpłacę sobie na konto? "A może poszli do
    lasu?"

    Nie po to minister tworzył zamknięty katalog, żeby dawać możliwość
    obejścia. Powtórzę: znani mi osobiście urzędnicy skarbowi uznali PzA
    za metodę zapłaty wyłączającą zwolnienie z kasy. Na tej podstawie
    zrezygnowałem z handlu na Allegro. Bo to nie klakierzy czy "prawnicy"
    Allegro będą się przed kontrolą z urzedu skarbowego tłumaczyć tylko
    ja. I to ja w razie czego będe musiał udowadniać, że nie jestem
    wielbłądem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-09-06 11:38:01
    Od: Kviat <k...@n...pl>

    On 6 Wrz, 10:26, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > A jak przyjmę gotówką i wpłacę sobie na konto? "A może poszli do
    > lasu?"

    Środki z PzA są wypłacane przelewem bankowym albo (o ile pamiętam, bo
    nie stosuję) przekazem pocztowym.
    Oba warunki ustawowe są spełnione.

    W przypadku braku obowiązku kasy fiskalnej stanowisko Allegro i Izby
    Skarbowej akurat jest zbieżne, co nie znaczy, że Allegro zawsze ma
    rację.
    Ja patrzę krytycznie zarówno na posty na grupach jak i na to co
    Allegro pisze na swoich stronach.

    I o tym również pisałem na grupie allegro.
    Allegro na swojej stronie pomyliło pojęcia (może celowo ze względów
    marketingowych, jednak wprowadzają w błąd i sieją niepotrzebny zamęt):
    http://www.motoallegro.pl/help_item.php?tid=457&item
    =2349&zoom=Y
    "wpłata przez Płacę z Allegro najpierw automatycznie trafia na konto
    Sprzedającego w PzA, z którego w wybranym momencie może on ją
    przekazać na własne konto bankowe. Środkami, które wpłynęły na konto w
    Płacę z Allegro, Sprzedający może swobodnie dysponować."
    w zestawieniu z:
    "Odnotowanie wpłaty na koncie w Płacę z Allegro jest równoznaczne z
    jej otrzymaniem przez Sprzedającego. Z tą chwilą po stronie
    Sprzedającego powstaje obowiązek podatkowy w podatku VAT, który
    zobowiązuje go do wystawienia faktury. "

    W tym przypadku napisanie "swobodnie dysponować" jest nadużyciem.
    Można swobodnie zdecydowań o momencie przelewu, a nie swobodnie
    dysponować środkami, co ściśle wiąże się z momentem obowiązku
    podatkowego.
    W trakcie dyskusji ktoś zapodał link:
    http://www.jara-law.pl/index.php?module=site&control
    ler=site&artId=243&lang=pl
    w którym czytamy:
    "Zgodnie z art. 11 ustawy o PIT przychodami są co do zasady otrzymane
    lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze
    i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i
    innych nieodpłatnych świadczeń. Definicja ta pokrywa się z definicją
    przychodów w art. 12 ustawy o CIT."
    "Zgodnie ze stanowiskiem przyjętym w nauce prawa podatkowego
    i prawa zobowiązań, za wartość pieniężną uważa się takie aktywa/
    instrumenty finansowe, które nie są pieniądzem, ale mogą służyć do
    regulowania zobowiązań."

    Środkami z PzA nie można regulować zobowiązań.
    Stąd prosty wniosek, że środki zgromadzone na PzA nie są wartością
    pieniężną i Allegro myli się pisząc, że (jeszcze raz zacytuję):
[...]

    Moim zdaniem obowiązek podatkowy następuje z chwilą (w uproszczeniu):
    1) wydania towaru (sprzedaży) nie zależnie od terminu zapłaty
    albo
    2) otrzymania wpłaty _na_konto_bankowe_ przed wydaniem towaru
    (tzw.zaliczka).
    Sam fakt, że klient zapłacił za pośrednictwem PzA, dla sprzedawcy ma
    charakter neutralny (podatkowo).
    Moim zdaniem, skoro kwota zgromadzona na PzA nie jest wartością
    pieniężną, nie można jej traktować jak zaliczki (w rozumieniu VAT)

    Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli się mylę.

    > Nie po to minister tworzył zamknięty katalog, żeby dawać możliwość
    > obejścia. Powtórzę: znani mi osobiście urzędnicy skarbowi uznali PzA
    > za metodę zapłaty wyłączającą zwolnienie z kasy.

    Stawiasz na szali autorytet znanych ci osobiście urzędników
    skarbowych, a po drugiej stronie autorytet dyrektora Izby Skarbowej w
    Warszawie z wydaną oficjalnie interpretacją.

    > Na tej podstawie
    > zrezygnowałem z handlu na Allegro. Bo to nie klakierzy

    Przez takie właśnie wymysły na apa (i teorie spiskowe) dyskusje
    niepotrzebnie się zaogniają.
    Fanatyczni przeciwnicy PzA nie dopuszczają do siebie myśli, że nie
    trzeba być na usługach allegro żeby samodzielnie myśleć.

    > czy "prawnicy"
    > Allegro będą się przed kontrolą z urzedu skarbowego tłumaczyć tylko
    > ja. I to ja w razie czego będe musiał udowadniać, że nie jestem
    > wielbłądem.

    Albo wydrukować sobie interpretację, oprawić w ramki, powiesić na
    ścianie i przy każdej kontroli pokazywać.
    Zanim wydadzą opinię negatywną dwa razy się zastanowią, bo będą
    musieli oficjalnie przyznać, że dyrektor z Wa-wy nie miał pojęcia co
    napisał.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2010-09-06 12:30:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kviat,

    Monday, September 6, 2010, 1:38:01 PM, you wrote:

    [...]

    > Stawiasz na szali autorytet znanych ci osobiście urzędników
    > skarbowych, a po drugiej stronie autorytet dyrektora Izby Skarbowej w
    > Warszawie z wydaną oficjalnie interpretacją.

    Wydana oficjalnie interpretacja izby skarbowej w Warszawie dotyczy
    konkretnego podatnika, który o taką interpretację poprosił.
    Urzędnicy skarbowi w reszcie kraju mają głęboko w rzyci interpretację
    izby skarbowej w Warszawie. Ba! W przypadku innego podatnika ta sama
    izba skarbowa może wydać inną interpretację.

    [...]

    > Albo wydrukować sobie interpretację, oprawić w ramki, powiesić na
    > ścianie i przy każdej kontroli pokazywać.

    j.w. Mój urząd skarbowy nie podlega w żaden sposób warszawskiej izbie
    skarbowej.

    > Zanim wydadzą opinię negatywną dwa razy się zastanowią, bo będą
    > musieli oficjalnie przyznać, że dyrektor z Wa-wy nie miał pojęcia co
    > napisał.

    Niedawno urzednicy ministerstwa finansów twierdzili, że przegrana
    przez jedną izbę skarbową w NSA sprawa dotycząca faktur przesyłanych
    mailem dotyczy tylko i wyłącznie jednego podatnika. Dopiero pod ostrym
    naciskiem prasy minister finansów obiecał wydanie rozporządzenia,
    które jednolicie sprawę załatwi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2010-09-06 12:45:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Kviat pisze:

    > Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli się mylę.
    Zacznij może od tego, że obowiązek podatkowy powstaje w zupełnie różnych
    momentach, w zalezności od tego, czy jest związany z działalnością
    gospodarczą czy nie. Nie wiedząc o tym będziesz przytaczał różne
    sprzeczne na pozór wypowiedzi, a tymczasem autorzy inne podmioty mieli
    na myśli :)
    Andrzej
    www.radom.ws