  • 31. Data: 2010-09-06 13:01:51
    Temat: Re: Czy mogę zezłomować stary towar?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-09-2010 o 14:30:05 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > mailem dotyczy tylko i wyłącznie jednego podatnika. Dopiero pod ostrym
    > naciskiem prasy minister finansów obiecał wydanie rozporządzenia,
    > które jednolicie sprawę załatwi.

    Niestety (dla nas wszystkich) to nie tak. Wyrok NSA dotyczył możliwości
    drukowania PDFów, a Vincent chce wydać rozporządzenie dotyczące faktur
    elektronicznych,
    które to rozporządzenie wydać i tak musi ze względu na nowelizację
    dyrektywy UE.
    Czysty PR, merytorycznie bez związku z wyrokiem NSA.

    --
    Tomek

  • 32. Data: 2010-09-06 13:12:19
    Od: Kviat <k...@n...pl>

    On 6 Wrz, 14:45, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    > Zacznij może od tego, że obowiązek podatkowy powstaje w zupełnie różnych
    > momentach, w zalezności od tego, czy jest związany z działalnością
    > gospodarczą czy nie.

    Uściślę. Cały czas mowa o działalności gospodarczej.
    A konkretniej, o obowiązku (lub nie) ewidencjonowania na urządzeniach
    fiskalnych, będąc już zarejestrowanym płatnikiem podatku VAT jako
    działalność gospodarcza.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 33. Data: 2010-09-06 13:32:33
    Od: Kviat <k...@n...pl>

    On 6 Wrz, 14:30, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Wydana oficjalnie interpretacja izby skarbowej w Warszawie dotyczy
    > konkretnego podatnika, który o taką interpretację poprosił.
    > Urzędnicy skarbowi w reszcie kraju mają głęboko w rzyci interpretację
    > izby skarbowej w Warszawie. Ba! W przypadku innego podatnika ta sama
    > izba skarbowa może wydać inną interpretację.

    Może, ale nie musi.
    Nie zmienia to faktu, że na potrzeby tej dyskusji, ta oficjalna
    interpretacja jest dla mnie bardziej przekonująca, niż opinia znanych
    ci urzędników.

    Jak przedstawisz oficjalną opinię przeciwną (z dowolnej izby
    skarbowej) to nasza dyskusja nabierze większego sensu.
    Każdy ma jakichś znajomych. Ja też. Ale zamykanie działalności na
    podstawie rozmowy przy piwku ze znajomymi, raczej do mnie nie
    przemawia.
    Już prędzej kupię drukarkę fiskalną :) Sprzedaż na allegro i dla "osób
    fizycznych" to u mnie margines, a ludzie nie takie pieniądze na swoje
    hobby wydają :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2010-09-06 13:43:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Monday, September 6, 2010, 3:01:51 PM, you wrote:

> [...]
    > dyrektywy UE.
    > Czysty PR, merytorycznie bez związku z wyrokiem NSA.

    Jasne - ale szum medialny jest, sprawa w sposób jednolity załatwiona
    nie jest i tylko jeden podatnik ma prawo czuć się bezpiecznie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2010-09-06 13:47:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kviat,

    Monday, September 6, 2010, 3:32:33 PM, you wrote:

    > Może, ale nie musi.
    > Nie zmienia to faktu, że na potrzeby tej dyskusji, ta oficjalna
    > interpretacja jest dla mnie bardziej przekonująca, niż opinia znanych
    > ci urzędników.

    DLA MNIE opinia urzedników, którzy mnie mogą kontrolować jest
    najważniejsza. Interpretacja warszawskiej izby skarbowej może się
    nadać do podtarcia tyłka, jeśli na właściwym papierze ją wydrukuję.

    > Jak przedstawisz oficjalną opinię przeciwną (z dowolnej izby
    > skarbowej)

    Nie przedstawię, dopóki ktoś takiej nie upubliczni. Sam nie wystąpię,
    bo nie mam interesu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2010-09-09 19:16:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Możesz to napisać bardziej po polsku?

    A juści.

    > O ile wiem, to jest limit ileśtam
    > tysięcy sprzedaży cywilom, która nie generuje kasy.

    Owszem.
    Ale skąd miałem wziąć założenie, że pierwotne pytanie dotyczyło podatnika
    który nie sięga tego limitu?
    Założ, że dla - jak to określiłeś - "cywili" masz 60 000 zł sprzedaży.
    W całości zwolnionej z obowiązku kasowego.

    I po manipulacjach w rozporządzeniu o zwolnieniu (przez lat kilka)
    doszło do takiego stanu, że w stanie jak wyżej jedna sprzedaż
    niezwolniona stanowi problem.
    Sensu w tym nie ma, ale co zrobić.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2010-09-09 19:29:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Owszem.
    > Ale skąd miałem wziąć założenie, że pierwotne pytanie dotyczyło podatnika
    > który nie sięga tego limitu?

    No bo napisałem:

    Czy mogę to jakoś zezłomować i nie bawić się w remanenty co roku
    (obecnie wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza
    starym towarem)?

    Jeśli to nie jednoznaczne, to przepraszam, gdzieś pewnie znów zgubiłem
    jakiś niuans kurcze.

    > Założ, że dla - jak to określiłeś - "cywili" masz 60 000 zł sprzedaży.
    > W całości zwolnionej z obowiązku kasowego.

    No na to nie wpadłem, bo miałem cały czas na uwadze SWOJE pytanie o
    kogoś, kto już nie handluje, tylko przepycha złom przez remanenty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2010-09-09 19:31:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No na to nie wpadłem, bo miałem cały czas na uwadze SWOJE pytanie o
    > kogoś, kto już nie handluje, tylko przepycha złom przez remanenty.

    Zapomniałem dopisać: Czyli co, skoro mam 0 sprzedaży dla cywili, to mogę
    opchnąć tę bawełnę na aukcji, nawet z ułatwiaczami płaceniowymi i za
    dowolną cenę, jaka się wylicytuje i zapomnieć o remanentach?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-09-09 19:36:43
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:i6bcij$tjd$2@news.onet.pl>:

    > Czy mogę to jakoś zezłomować i nie bawić się w remanenty co roku
    > (obecnie wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza
    > starym towarem)?

    A jaka jest różnica pomiędzy spisem z natury *z tymi samymi pozycjami* od
    spisu bez pozycji? Poza zmianą daty?

    /Remament/ ma być i tyle

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 40. Data: 2010-09-09 19:43:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:i6bcmp$tjd$3@news.onet.pl>:

    > Zapomniałem dopisać: Czyli co, skoro mam 0 sprzedaży dla cywili, to mogę
    > opchnąć tę bawełnę na aukcji, nawet z ułatwiaczami płaceniowymi i za
    > dowolną cenę, jaka się wylicytuje i zapomnieć o remanentach?

    Nie możesz zapomnieć. Masz sporządzić remanent "zerowy".

    I OIDP to już to miałeś tłumaczone w kontekście tej Twojej MK RP i kilka
    razy wcześniej też

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]