    Date: Mon, 06 Sep 2010 00:31:54 +0200
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy mogę zezłomować stary towar?
    <4c80905d$1@news.home.net.pl> <i5qfpf$8j5$1@inews.gazeta.pl>
    <i5qh10$839$1@news.onet.pl> <i5qlv6$24t$1@inews.gazeta.pl>
    <i5qm65$mml$2@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1009041807130.1112@quad>
    <4c82928a$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl>
    <4c82c1af$0$27038$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@p...pl> <op.vij21wrwl60ql1@unk>
    <7...@p...pl>
    <4c837fd7$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@p...pl>

    > Hello Kviat,
    >
    > Sunday, September 5, 2010, 1:32:37 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Izby skarbowe nie podają jednolitej interpretacji i są zarówno
    > interpretacje "legalizujące" PzA

    PzA jest legalne i nie o tym mowa.
    Chodzi o _nieprawdziwy_ argument, że PzA wymusza kasę fiskalną.

    IPPP2-443-109/10-2/AO
    http://www.podatki.biz/interpretacje/0146514.txt

    > jak i nie uznające pośrednictwa PzA
    > dla zwolnienie z kasy.

    Rozumiem, że taką interpretację jesteś w stanie wskazać?

    > A ty chcesz tu uzyskać jednoznaczne i wiążące
    > stanowisko tutaj?

    Nie. Ja próbuję o tym dyskutować. Merytorycznie.

    > Prezentujesz nam stanowisko "prawników" (znając poziom informatołów w
    > Allegro obawiam się, że cudzysłów jest konieczny) Allegro.

    Nic podobnego.
    Po pierwsze, nie wiem czy allegro zatrudnia prawników czy korzysta z
    usług zewnętrznych. Nie moja sprawa i nie będę zgadywał.
    Po drugie, nie moja wina, że stanowisko allegro w tej sprawie jest
    podobne do mojego. I do dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w cytowanej
    wyżej interpretacji.

    > A ja od
    > samego początku twierdzę, że dopóki nie będzie jednolitego stanowiska
    > resortu finansów, to ze zwykłej ostrożności radzę omijać PzA z daleka
    > jeśli korzysta się ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    Wskaż najpierw stanowisko przeciwne.

    > Zapis rozpoerządzenia jest dla znanych mi urzędników jasny i oczywisty
    > - jest zamknięty katalog sposobów zapłaty uprawniający do korzystania
    > ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    Czy to oficjalne stanowisko tych urzędników?

    > Ja, dla tak gównianego obrotu, jaki miałem na Allegro kasy fiskalnej
    > instalować nie zamierzam - zrezygnowałem ze sprzedaży na Allegro w
    > ogóle. I każdego, który zapyta o PzA i kasę fiskalną będę namawiał do
    > uzyskania wiążącej interpretacji od "swojej" izby skarbowej. Na
    > papierze, ze wszelkimi pieczątkami. I choćby tych "pozytywnych"
    > interpretacji było 10, to dopóki istnieje choć jedna "negatywna" -
    > będę to zalecał.

    Wskaż tę jedną interpretację. Będziemy mogli je porównać i podyskutować :)

    Pozdrawiam
    Piotr