  • 1. Data: 2008-01-02 11:35:20
    Temat: Czy mozna sprzedac cos na fakture jesli bylo kupione bez??
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o sytuacje kiedy to jakis towar byl zakupiony bez faktury np zanim
    zalozylem firme albo w sytuacji gdy ten towar kupil dla mnie ktos inny i nie
    wziol faktury na to a ja to po jakims czasie chce sprzedac i kupujacy
    chcialby na to fakture

    Mam mozliwosc wystawienia faktury jako firma ale chodzi o to czy moge
    wystawic fakture na cos czego nie zakupilem na fakture.

    Jak to potem wytlumaczc w przypadku gdyby sie ktos zadal pytanie w stylu
    Skad Pan mial ten towar?

    dzieki

  • 2. Data: 2008-01-02 11:42:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > wystawic fakture na cos czego nie zakupilem na fakture.
    >
    > Jak to potem wytlumaczc w przypadku gdyby sie ktos zadal pytanie w stylu

    Bardzo by ułatwiło gdybyś zamiast cosiów po prostu napisał co chcesz
    sprzedać i kiedy to kupiłeś.
    I zdecydował sie na jeden spójny wariant tego cosia.
    Szukasz podpowiedzi w sytuacji życiowej czy piszesz rozprawkę?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-01-02 11:54:31
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Chodzi o komputer ktory dostalem od rodzinki jakies pol roku temu ale nie
    byl on kupowany na fakture teraz kupilem inny sprzet juz na fakture na firme
    a na tamtego mam klienta ale chce kupic jesli wystawie mu fakture

  • 4. Data: 2008-01-02 12:18:16
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2008 o 12:54:31 Kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie byl on kupowany na fakture teraz kupilem inny sprzet juz na fakture
    > na firme a na tamtego mam klienta ale chce kupic jesli wystawie mu

    Jest taka opcja żeby wciągnąć tego kompa w środki trwałe,
    a nastepnie sprzedać go już "z firmy" - nie wiem jak to potem wygląda
    przy kontroli ale *IMVHO* jednorazowa akcja tego typu raczej nie powinna
    być problemem

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-02 12:19:48
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    a czy musze go wciagac w srodek trwaly komp jest warty ponizej 3500 PLN

  • 6. Data: 2008-01-02 12:26:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2008 o 13:19:48 Kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > a czy musze go wciagac w srodek trwaly komp jest warty ponizej 3500 PLN

    Jeśli koniecznie chcesz mieć go jako "firmowego",
    to ZTCW nie masz innej drogi niż wciągnięcie w środki trwałe.

    pozdr,
    tommyz

    PS. pisz pod a nie nad ;)

  • 7. Data: 2008-01-02 13:20:21
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    a co jesli to jest mala dzialnosc i kupuje sobie komputer na firme tylko po
    to aby odliczyc VAT i nie wciagam go do ewidencji srodkow trwalych bo jego
    wartosc jest <3500

    a jak sprawa wyglada jesli mam dzialanosc i uzywam komputera prywatnego-
    moge nie moge?

    a co jesli np ktos mi przywiezie kompa z USA (wiadomo srednio 1000 taniej
    niz w Polsce) o jego chcialbym uzywac w dzialanosci

    generalnie jesli cokolwiek sprzedaje to zgodnie z prawem powinienem to
    udokumentowac aby zaplacic za to podatek -dobrze mysle
    wiec idac tym tokiem jesli cos mam np komputer i go sprzedaje powinienem to
    zglosic do US i zaplacic od tego podatek (nie pamietam jak sie nazywa ale
    chyba od wzbogacenia)

    wiec jesli cos sprzedaje to czy nie moge po prostu sprzedac tego na fakture

  • 8. Data: 2008-01-02 14:24:18
    Od: <s...@a...pl>

    Czasami warto go wpisać, bo przy rozbudowie mogą jaja wyjść, jak wartość
    tego rozbudowanego komputera przekroczy te magiczne 3500zł

    Kris> jego wartosc jest <3500
    Kris> to aby odliczyc VAT i nie wciagam go do ewidencji srodkow trwalych bo

    Jak kupujesz od kogoś i to cos ma wartość powyzej 1000zł to PCC zapłacisz. I
    używaj do do czego chcesz.

> [...]
    Kris> taniej niz w Polsce) o jego chcialbym uzywac w dzialanosci
    Kris> a co jesli np ktos mi przywiezie kompa z USA (wiadomo srednio 1000

    Dlaczego by nie? Kup kompa na umowę, zapłać - jeśli trzeba - PCC is
    pzredawaj na f-rę. Kupujacemu zapewne VAT-marza bedziesz wystawiał.
    Podejrzewam ze to bedzie najkorzystniejszy wariant.

    Kris> fakture
    Kris> wiec jesli cos sprzedaje to czy nie moge po prostu sprzedac tego na

    tommyz@op.pl>> PS. pisz pod a nie nad ;)
    robi się ;-)