  • 1. Data: 2008-01-02 11:26:16
    Temat: KPiR a KH
    Od: Basia <B...@g...com>

    WIadomo jak to jest z przejsciem z ksiazki przychodow i rozchodow na
    ksiegi handlowe. A czy w ogole jest mozliwy powrot z kh na kpir ??
    Prawde mowiac nigdzie sie nie doczytalam.
    Moze ktos podyskutuje gdzie to w ogole szukac ??

    Barbara

  • 2. Data: 2008-01-02 12:23:47
    Temat: Re: KPiR a KH
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2008 o 12:26:16 Basia <B...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Prawde mowiac nigdzie sie nie doczytalam.
    > Moze ktos podyskutuje gdzie to w ogole szukac ??

    O przejściu KH musisz zdaje się zawiadomić przed rozpoczęciem roku,
    jeśli tak to w 2008 już przepadło.
    A co do powrotu na KPiR, to jesli nie przekraczasz tych EUR800k to chyba
    nie ma przeszkód, trzeba tylko zawiadomić US do 20. stycznia
    (i *być może* jakieś dodatkowe zawiadomienie o zakończeniu prowadzenia
    KH).
    Ale że nie znam się na tym, tylko conieco mi z dyskusji na tej grupie
    w głowie pozostawało, to potraktuj to jako majaczenie we mgle, zaraz pewnie
    ktoś odpisze konkretnie.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-02 14:34:54
    Od: Basia <B...@g...com>

    On 2 Sty, 13:23, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Ale że nie znam się na tym, tylko conieco mi z dyskusji na tej grupie
    > w głowie pozostawało, to potraktuj to jako majaczenie we mgle, zaraz pewnie

    Nie jestem pewna czy jak nie zglosilam do konca roku to czy i tak nie
    mam obowiazku prowadzenia kh bo i tak ustawa mnie zmusza do tego czy
    chce czy nie no tak serio to jeszcze dokladnie nie wiadomo ale jestem
    na "granicy".
    Mam nadzieje ze teraz nie beda sie czepiac.

    Barbara

  • 4. Data: 2008-01-02 14:36:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2008 o 15:34:54 Basia <B...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > na "granicy".
    > Mam nadzieje ze teraz nie beda sie czepiac.

    Aha, jeśli wpadłaś w te EUR800k to zdaje się że już jesteś na KH
    ale wygląda na to że jeszcze o tym nie wiesz ..

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-02 17:18:34
    Od: Basia <B...@g...com>

    t...@o...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Aha, jeśli wpadłaś w te EURO 800k to zdaje się że już jesteś na KH
    > ale wygląda na to że jeszcze o tym nie wiesz ..

    No ze ja nie wiem to maly problem dowiem sie na pewno po rozliczeniu
    problem w tym chyba ze US nie wie :-) choc wiadomo ze i tak jak wpadne
    w KH to bede to prowadzic jak nlezy.

    --
    Pozdrowienia
    Barbara

  • 6. Data: 2008-01-03 18:26:38
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Basia" <B...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    No ze ja nie wiem to maly problem dowiem sie na pewno po rozliczeniu
    problem w tym chyba ze US nie wie :-) choc wiadomo ze i tak jak wpadne
    w KH to bede to prowadzic jak nlezy.

    Witam,w 2006 wpadłam w KH z ustawy.Należy zawiadomić naczelinika US do 14
    dni nip1(część C3) o przejściu na KH+jeszcze oświadczenie o zmianie formy
    ewidencji,"oni" będą to wiiedzieć dopiero po Twoim rozliczeniu rocznym,tak
    więc mało czasu już zostało.Zawsze można wrócic na KPiR jeśli nie
    przekroczysz 800.000 E,możesz też przejśc na KH z wyboru,czy
    nieprzekraczając w/w limitu,ale wtedy informujesz przed rozpoczęciem roku
    obrotowego,czyli do końca grudnia.Do 20 stycznia informuje się o zmianie
    formy opodatkowania.Jeśli chcesz mogę poszukać w pracy mam archiwum GP,tam
    jest krok po kroku napisane,pozdrawiam ania
    p.s
    http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/82,Jak-przejsc-
    na-pelna-rachunkowosc.html

  • 7. Data: 2008-01-03 19:28:09
    Od: Basia <B...@g...com>

    Ania napisał(a):
> [...]
    > dni nip1(cz?? C3) o przej?ciu na KH+jeszcze o?wiadczenie o zmianie formy
    > ewidencji,"oni" b?d? to wiiedzie? dopiero po Twoim rozliczeniu rocznym,tak
    > wi?c ma?o czasu ju? zosta?o.Zawsze mo?na wr?cic na KPiR je?li nie
    > przekroczysz 800.000 E,mo?esz te? przej?c na KH z wyboru,czy
    > nieprzekraczaj?c w/w limitu,ale wtedy informujesz przed rozpocz?ciem roku
    > obrotowego,czyli do ko?ca grudnia.Do 20 stycznia informuje si? o zmianie
    > formy opodatkowania.Je?li chcesz mog? poszuka? w pracy mam archiwum GP,tam
    > jest krok po kroku napisane,pozdrawiam ania

    Dzieki za linka czytalam juz to choc moich watpliwosci to nie
    rozwialo.
    Mowisz ze mam 14 dni wiec siedze spokojnie jak sie choc hjako tako
    wyliczy grudzien to bedzie wiadomo co i jak wiec mimo wszystko zglosze
    i jesli faktycznie jest to 14 dni to w terminie a nawet mysle
    wczesniej.
    Mniej wiecej wiem co i jak ale dzieki za checi. W sumie gnebil mnie
    tylko ten termin.
    W sumie peoblem wynikl tylko z tego ze wszystko jest na granicy
    limitu.

    Dzieki za Wasze opinie. Jak wynikna jakies klopoty dam znac moze inni
    beda cos z tego mieli.

    Barbara