eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Czy mozna w koszty...?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2002-11-30 11:39:00
    Temat: Czy mozna w koszty...?
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Witam.
    Czy moge wrzucic w koszty DG zakup materialow
    na wytworzenie towaru/uslugi (mam tu na mysli
    np. namalowanie obrazu, wykonanie dekoracji),
    jesli nie beda mialy on pozniejszego pokrycia
    w wystawionych przeze mnie fakturach?
    Inaczej mowiac: "mozna odliczyc farby, tylko wtedy,
    gdy sprzedasz obraz" ???

    Dzieki.
    GreG



  • 2. Data: 2002-11-30 12:14:39
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:asa7uj$v5l$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Inaczej mowiac: "mozna odliczyc farby, tylko wtedy,
    > gdy sprzedasz obraz" ???

    Jeżeli nie, to taki artysta malarz startujący i wchodzący na rynek to ma
    przechlapane, nie dość że nikt nie chce kupi jego dzieł to mu nie wolno odpisać
    ww że o kosztach wynajecia pracowni nie wspomnę ... chybaże zacznie chałturzyć
    :)

    Jarek



  • 3. Data: 2002-11-30 15:12:31
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 30 Nov 2002 12:39:00 +0100, "GreG" <g...@w...pl>
    zakodował:

    >Inaczej mowiac: "mozna odliczyc farby, tylko wtedy,
    >gdy sprzedasz obraz" ???

    Tak. Jeżeli kupujesz farby, bo prezes lubi sobie hobbystycznie
    pomalować, to nie możesz dać tego w koszty UZYSKANIA PRZYCHODU. Jak
    sama nazwa wskazuje, tam możesz dać tylko to, co służy sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
    GG 2122; ICQ#: 64457775
    e-mail Rot13 coded


  • 4. Data: 2002-11-30 16:01:22
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w
    wiadomości
    news:7cjhuugbuisbj5g605nm8b2lmk4bv61lcf@4ax.com...
    > Pięknego dnia Sat, 30 Nov 2002 12:39:00 +0100,
    "GreG" <g...@w...pl>
    > zakodował:
    >
    > >Inaczej mowiac: "mozna odliczyc farby, tylko
    wtedy,
    > >gdy sprzedasz obraz" ???
    >
    > Tak. Jeżeli kupujesz farby, bo prezes lubi sobie
    hobbystycznie
    > pomalować, to nie możesz dać tego w koszty
    UZYSKANIA PRZYCHODU. Jak
    > sama nazwa wskazuje, tam możesz dać tylko to, co
    służy sprzedaży.

    A wg mnie pytanie było jednak inne:
    "Czy moge wrzucic w koszty DG zakup materialow
    na ______wytworzenie towaru/uslugi_______ (mam tu
    na mysli
    np. namalowanie obrazu, wykonanie dekoracji),
    jesli nie beda mialy on pozniejszego pokrycia
    w wystawionych przeze mnie fakturach?"

    i IMO chodzi w nim całkiem o coś innego a na pewno
    nie o sfinansowanie radosnej twórczości malarskiej
    prezesa firmy produkującej/wytwarzającej np.
    elementy dekoracji witryn sklepowych, dekoracji
    wnetrz (itp. żeby zostac w temacie narzuconym
    przez GreG'a) ale o to czy koszty poniesione na
    wykonanie ww towarów można wpisac w koszty w
    sytuacji gdy ich nie sprzeda bo np. umowa zlecenia
    miała charakter słowny (a może mieć) i wlaściciel
    sklepu się rozmyślił i odstąpił a wykonane
    dekoracje, obrazki itp. miały charakter
    specyficzny dostosawany do konkretnego zamówienia
    albo nie trafił z ofertą (kopiuje np. obrazy nie
    tych co trzeba;) czyli mówiąc krótko: wydał kase
    na wytworzenie towaru ale go nie może sprzedać. I
    jezeli Twoje "Tak" dotyczy niemozności uznania
    takich kosztów to ja się z taka interpretacja nie
    zgadzam.
    Wynika bowiem z tego ze nie można uznać za koszt
    wydatów poniesionych na przygotowanie oferty np.
    zakup specyfikacji warunków zamówienia, kopiowanie
    dokumentów do oferty, koszty przesyłki czy ogółnie
    dostarczenia do zamawiającego i to w sytuacji gdy
    twoja oferta nie zostanie przyjęta /przegrywasz/.

    Pozdr.
    Sark


  • 5. Data: 2002-11-30 16:28:42
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:asancq$jrg$1@news.onet.pl...
    > [...] czyli mówiąc krótko: wydał kase
    > na wytworzenie towaru ale go nie może sprzedać. I
    > jezeli Twoje "Tak" dotyczy niemozności uznania
    > takich kosztów to ja się z taka interpretacja nie
    > zgadzam.
    > Wynika bowiem z tego ze nie można uznać za koszt
    > wydatów poniesionych na przygotowanie oferty np.
    > zakup specyfikacji warunków zamówienia, kopiowanie
    > dokumentów do oferty, koszty przesyłki czy ogółnie
    > dostarczenia do zamawiającego i to w sytuacji gdy
    > twoja oferta nie zostanie przyjęta /przegrywasz/.

    Dokladnie wyjales mi to spod palcow :) !!!
    Obraz wisi niesprzedany, a ja ponioslem koszt.

    Ewentulnie by zachowac ostroznosc moznaby wrzucic
    faktury w koszty w miesiacu, w ktorym towar pojdzie...?
    Ale cos czuje, ze tak nie wolno... :-/

    Dzieki.
    GreG



  • 6. Data: 2002-12-02 06:38:56
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik GreG napisał:
    > Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:asancq$jrg$1@news.onet.pl...
    >
    >>[...] czyli mówiąc krótko: wydał kase
    >>na wytworzenie towaru ale go nie może sprzedać. I
    >>jezeli Twoje "Tak" dotyczy niemozności uznania
    >>takich kosztów to ja się z taka interpretacja nie
    >>zgadzam.
    >>Wynika bowiem z tego ze nie można uznać za koszt
    >>wydatów poniesionych na przygotowanie oferty np.
    >>zakup specyfikacji warunków zamówienia, kopiowanie
    >>dokumentów do oferty, koszty przesyłki czy ogółnie
    >>dostarczenia do zamawiającego i to w sytuacji gdy
    >>twoja oferta nie zostanie przyjęta /przegrywasz/.
    >
    >
    > Dokladnie wyjales mi to spod palcow :) !!!
    > Obraz wisi niesprzedany, a ja ponioslem koszt.
    >
    > Ewentulnie by zachowac ostroznosc moznaby wrzucic
    > faktury w koszty w miesiacu, w ktorym towar pojdzie...?
    > Ale cos czuje, ze tak nie wolno... :-/

    Takie problem rozwiazuje remanent na koniec roku podatkowego. To co
    niesprzedane "wypada" z kosztów i wchodzi tam opiero w roku w którym
    zostanie sprzedane.
    To w KPiR.
    Oczywiście w Pełnej księgowości nie ma problemu - wyrób gotowy laduje na
    magazynie i wchodzi w koszty dopiero w momencie sprzedaży.

    Generalnie - nie da sie podatkowo wrzucic w koszty produktu który sie
    nie sprzedał.
    Pamietam takie uzasadnienie NSA - państwo nie może ponosić konsekwencji
    nietrafionych decyzji gospodarczych podatnika.
    Czy to słuszne - można polemizować, ale zastosowac sie trzeba.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 7. Data: 2002-12-02 12:03:23
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 02 Dec 2002 07:38:56 +0100, Maddy
    <m...@e...com.pl> zakodował:

    >Generalnie - nie da sie podatkowo wrzucic w koszty produktu który sie
    >nie sprzedał.
    >Pamietam takie uzasadnienie NSA - państwo nie może ponosić konsekwencji
    >nietrafionych decyzji gospodarczych podatnika.

    Jest to logiczne, bo chodzi o koszty UZYSKANIA przychodu. Jeżeli
    poniesione koszty będą owocować w przyszłości i przyczynią się do
    powstania przychodów, to trzeba odnieść je do odpowiednich okresów
    rozliczeniami międzyokresowymi.
    To z kolei wynika z podstawowej zasady rachunkowości - współmierności.
    Czyli uzyskanym przychodom przeciwstawiamy koszty poniesione dla ich
    osiągnięcia (a nie np. wszystkie w danym okresie).

    >Czy to słuszne - można polemizować, ale zastosowac sie trzeba.

    IMO nie ma z czym polemizować. Jest to logiczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
    GG 2122; ICQ#: 64457775
    e-mail Rot13 coded


  • 8. Data: 2002-12-02 22:08:45
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:asev6g$dhs$1@news.tpi.pl...

    > Takie problem rozwiazuje remanent na koniec roku podatkowego. To co
    > niesprzedane "wypada" z kosztów i wchodzi tam opiero w roku w którym
    > zostanie sprzedane.
    > To w KPiR.
    > Oczywiście w Pełnej księgowości nie ma problemu - wyrób gotowy laduje na
    > magazynie i wchodzi w koszty dopiero w momencie sprzedaży.
    >
    > Generalnie - nie da sie podatkowo wrzucic w koszty produktu który sie
    > nie sprzedał.
    > Pamietam takie uzasadnienie NSA - państwo nie może ponosić konsekwencji
    > nietrafionych decyzji gospodarczych podatnika.
    > Czy to słuszne - można polemizować, ale zastosowac sie trzeba.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    Żeby polemizować z Maddy trzeba być albo bardzo dobrym, albo bardzo
    odważnym. Ja więc tylko pytam :-)))

    Czy państwo ponosi konsekwencje nietrafionej decyzji podatnika w przypadku
    obniżenia ceny sprzedaży towaru(produktu) do poziomu niższego od kosztu
    zakupu (wytworzenia) tegoż towaru (produktu). Pomijam tutaj przyczyny owego
    obniżenia ceny dążąc do określenia zasady najbardziej ogólnej i zakładam, że
    owa nowa (obniżona) cena jest równa wartości rynkowej (w momencie przeceny)
    towaru (produktu). Możemy także wyobrazić sobie przypadek obniżenia ceny do
    poziomu znacznie odbiegającego od pierwotnego np tam, gdzie koszty
    składowania owego towaru (produktu) będą wysokie albo prowadzący DG dąży do
    odzyskania środków pieniężnych w "niechodliwym" towarze zablokowanych
    (wyprzedaże).

    I drugie pytanie :
    "Generalnie - nie da sie podatkowo wrzucic w koszty produktu który sie nie
    sprzedał."
    Prowadzę KPiR.Kupuję skrzynkę pomarańczy (towar handlowy). W momencie
    zakupu - zaksięgowałem jako zakup towaru handlowego.Czekałem, czekałem ....
    I zepsuły się. Cała skrzynka. Nikt nie chciał nawet na paszę. Śmierdziało
    mi w sklepie. Wyrzuciłem. Sprzedaży nie było.Na koniec roku podatkowego
    pomarańczy nie było Napisałem stosowny papier że się (cholery) zepsuły. I
    teraz :
    albo a) pozostawiłem w KPiR zapisy bez zmian . Czyli były
    pomarańcze i nie ma pomarańczy - a nie zostały sprzedane.
    albo b) na podstawie w/w "papieru" zdjąłem kwotę zakupu ze
    stosownej kolumny i zaksięgowałem ..... gdzie ? w kolumnie "koszty
    pozostałe".
    Jeżeli przytoczona na wstępie drugiego pytania zasada ma być zachowana i
    ciąg dalszy rozważania nie zawiera błędów, to mamy chyba do czynienia ze
    zmianą statusu pomarańczy, które w momencie zepsucia przestały być
    towarem(produktem), a stały się .... ? kosztem ?
    Pozdrawiam. A. Rządkowski
    Ps. Maddy ! Nie bij jeśli błądzę (czynić to jest ponoć rzeczą ludzką).Nie
    bicie - tylko błądzenie.





  • 9. Data: 2002-12-03 02:00:24
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości
    news:44imuu83djqre0dbtfcbirj0ra7pgl4ofd@4ax.com...
    > >Generalnie - nie da sie podatkowo wrzucic w koszty produktu który sie
    > >nie sprzedał. (...)

    > Jest to logiczne, bo chodzi o koszty UZYSKANIA przychodu. Jeżeli
    > poniesione koszty będą owocować w przyszłości i przyczynią się do
    > powstania przychodów, to trzeba odnieść je do odpowiednich okresów
    > rozliczeniami międzyokresowymi.

    No dobrze ale jezeli on ten obraz/produkt sprzeda ... no ponizej kosztów i
    bedzie miał juz ten przychód to koszty "może juz wrzucic" i wtedy będzie
    miał stratę (uzasadnioną), czy tak ?

    --
    Pozdrawiam
    Sark


  • 10. Data: 2002-12-03 02:56:39
    Temat: Re: Czy mozna w koszty...?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ash3ff$qh0$1@news2.tpi.pl...

    > Ps. Maddy ! Nie bij jeśli błądzę (czynić to jest ponoć rzeczą ludzką).Nie
    > bicie - tylko błądzenie.

    Spoko, rzeczą ludzka jest także dochodzic prawdy :)

    --
    Pozdrawiam
    Sark

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1