eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy muszę osobiście poinformować US o zmianie numeru konta? › Re: Czy muszę osobiście poinformować US o zmianie numeru konta?
    From: "A." <a...@o...pl>
    Subject: Re: Czy muszę osobiście poinformować US o zmianie numeru konta?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 07 Jul 2004 12:20:22 +0200

    Bartłomiej Duda wrote:

> [...]

    http://www.mofnet.gov.pl/drukuj.php?typ=&dzial=153&i
    d=29890&PHPSESSID=b45d70ddea2919ee3c9d08a7a9b183ad

    Tutaj jest artykul Min. Fin. dot. aktualizacji danych zawartych w
    zgloszeniach NIP-1/3. Wg tego cytuje:

    "Formularz należy przekazać w ciągu 30 dni od zmiany danych." -
    tyle ze nie moge dojsc, czy dotyczy to tylko NIP-3 czy moze NIP-1
    tez (jesli obu, to mnie to bardzo cieszy).

    Cytuje dalej:
    "Zgodnie z 'ustawą o NIP', podatnicy prowadzący działalność
    gospodarczą dołączają do zgłoszenia identyfikacyjnego lub
    aktualizacyjnego, uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie
    dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem. Nie
    oznacza to jednak, że składając zgłoszenie aktualizacyjne muszą
    jeszcze raz potwierdzać dane, które nie uległy zmianie, gdy urząd
    skarbowy już posiada stosowne kopie dokumentów potwierdzających
    prawdziwość tych danych. Bowiem celem tego przepisu jest
    zabezpieczenie przed wejściem do obrotu gospodarczego podmiotów
    posługujących się fałszywymi danymi, którzy przeprowadzając
    transakcje, narażaliby na straty uczciwych podatników. W przypadku
    aktualizacji rachunków bankowych chodzi o wyeliminowanie
    możliwości dokonywania zwrotów podatku VAT (czasem przecież bardzo
    dużych) na fałszywe konta, 'zaktualizowane' przez oszustów."

    Czyli jakas podstawa przedkladania umow z bankiem (niestety)
    istnieje... I nie zalezy to od regionu tylko moze od ustawowego
    oczytania urzednikow? ;)

    Pozdrawiam,
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special