  • 1. Data: 2004-07-07 07:19:47
    Temat: Czy muszę osobiście poinformować US o zmianie numeru konta?
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Jakie było moje zdziwienie kiedy dzisiaj poszedłem rano do US spytać się
    babki w okienku czy dobrze wypełniłem NIP 1 z informacją o zmianie numeru
    konta (chciałem go wysłać do mojego US oddalonego ok 300 km od miejsca gdzie
    obecnie przebywam) i dowiedziałem się, że nie mogę tego wysłać pocztą.
    Musze się stawić osobiście do tego potrzebuję mieć ze sobą oryginał umowy z
    bankiem o założeniu konta (chociaż jest na nim stary numer) i oryginał
    informacji z banku o zmianie numeru konta, kopia nie wystarczy, powołała się
    na tym na jakieś ich wewnętrzne przepisy.
    Przecież to jest bezsens, to tylko zmiana numeru konta wynikająca z
    wejścia do UE, nawet nie zmieniałem konta, tylko sam numer się zmienił. Z
    tego co wiem dzisiaj jest ostatni dzień, kiedy mogę o zmianie poinformować
    US, nawet nie zdążę dojechać.
    Jak to jest muszę się stawić osobiście, jaka jest podstawa prawna jaki
    przepis mnie do tego zmusza? Od czego jest poczta i ksero?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-07-07 07:34:48
    Od: @la<e...@i...pl>

    wystarczy ksero umowy lub zaświadczenie z banku o posiadaniu(
    zmianie) numeru rach. bankowego

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-07 07:45:07
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Mariusz wrote:

    > zmienił. Z tego co wiem dzisiaj jest ostatni dzień, kiedy mogę o
    > zmianie poinformować US, nawet nie zdążę dojechać.

    faktycznie tylko do 07.07. mozna dostarczac NIP-3/NIP-1? A co,
    jesli zrobi sie to pozniej? Kare wrzepia, nie przyjma czy co? Mam
    duzo dalej do mojego US niz przedpisca, wiec dzis na pewno nie
    zdaze... :-/

    Poza tym - osobiscie moj nr konta US bedzie potrzebowal przy
    rozliczeniu rocznym, na konto firmowe natomiast US nic nie wplaca -
    cos sie stanie, jesli zloze druk NIP 20.07.?

    Pozdrawiam,
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

  • 4. Data: 2004-07-07 08:05:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    A. wrote:

    > Poza tym - osobiscie moj nr konta US bedzie potrzebowal przy
    > rozliczeniu rocznym, na konto firmowe natomiast US nic nie wplaca -
    > cos sie stanie, jesli zloze druk NIP 20.07.?

    Tak naprawdę to do zwrotu podatku numer rachunku jest potrzebny tobie
    a nie twojemu US (bo ci nie zwrócą jak będzie zły numer). US potrzebuje
    twojego numeru żeby wiedzieć jaki rachunek ma ci zająć gdy podatku nie
    zapłacisz.

  • 5. Data: 2004-07-07 08:05:46
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Użytkownik "A." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...

> [...]
    > jesli zrobi sie to pozniej? Kare wrzepia, nie przyjma czy co? Mam
    > duzo dalej do mojego US niz przedpisca, wiec dzis na pewno nie

    Wyślij dziś listem poleconym samo zgłoszenie NIP-1, dostaniesz po pewnym
    czasie wezwanie do okazania oryginału umowy z bankiem.

    Z.K.

  • 6. Data: 2004-07-07 09:05:00
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał

    Witam,

    > Wyślij dziś listem poleconym samo zgłoszenie NIP-1, dostaniesz po pewnym
    > czasie wezwanie do okazania oryginału umowy z bankiem.

    Czy ktoś może podać, na jakiej podstawie prawnej Urząd skarbowy żąda
    okazywania oryginału umowy z bankiem ?
    Na druku NIP 1(3) w części E. składamy oświadczenie:
    Oświadczam, że podane w niniejszym formularzu dane są rzetelne, a dołączone
    do niego dokumenty są autentyczne.

    Jako załączniki (wymienione w części D) przewidziane są jedynie formularze:
    NIP1/A, NIPB NIPC, nie ma chyba nigdzie mowy o konieczności dołączenia umowy
    z bankiem (może gdzieś przeoczyłem ?)

    Tomek

  • 7. Data: 2004-07-07 09:17:40
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    "Tomek Niedbała" <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > NIP1/A, NIPB NIPC, nie ma chyba nigdzie mowy o konieczności dołączenia umowy

    Lublin, I US. Skladalem NIP-1 dnia 02.07, zadna umowa nie byla potrzebna.
    Wiec jak widac co region to inne zwyczaje.

    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 8. Data: 2004-07-07 09:22:12
    Od: "A." <a...@o...pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > tobie a nie twojemu US (bo ci nie zwrócą jak będzie zły numer). US
    > potrzebuje twojego numeru żeby wiedzieć jaki rachunek ma ci zająć

    Czy jesli na druku NIP-1 podpisze sie pelnomocnik firmy podajac
    swoj adres zamieszkania, to czy potrzebna jest tam jeszcze firmowa
    pieczatka? Wlasciciela firmy nie bedzie prawie do 20.07. i sam
    tego nie zdola zalatwic _terminowo_.

    Czy z NIP-3 (osobistym) moge zwlec troche, tzn. do 20.07.? Podatek
    za 2003 mam juz rozliczony z US, wiecej 'zobowiazan' z ta
    instytucja nie mam w ciagu roku. I nie bardzo wiem, jak US
    zareaguje na list polecony z Niemiec z uaktualnionym NIP-3, gdzie
    jest moj polski adres zamieszkania/zameldowania (tyle ze mnie tam
    wlasciwie nie ma - w Niemczech mam stale zameldowanie).

    Co robic? :-/

  • 9. Data: 2004-07-07 10:20:22
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Bartłomiej Duda wrote:

> [...]

    http://www.mofnet.gov.pl/drukuj.php?typ=&dzial=153&i
    d=29890&PHPSESSID=b45d70ddea2919ee3c9d08a7a9b183ad

    Tutaj jest artykul Min. Fin. dot. aktualizacji danych zawartych w
    zgloszeniach NIP-1/3. Wg tego cytuje:

    "Formularz należy przekazać w ciągu 30 dni od zmiany danych." -
    tyle ze nie moge dojsc, czy dotyczy to tylko NIP-3 czy moze NIP-1
    tez (jesli obu, to mnie to bardzo cieszy).

    Cytuje dalej:
    "Zgodnie z 'ustawą o NIP', podatnicy prowadzący działalność
    gospodarczą dołączają do zgłoszenia identyfikacyjnego lub
    aktualizacyjnego, uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie
    dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem. Nie
    oznacza to jednak, że składając zgłoszenie aktualizacyjne muszą
    jeszcze raz potwierdzać dane, które nie uległy zmianie, gdy urząd
    skarbowy już posiada stosowne kopie dokumentów potwierdzających
    prawdziwość tych danych. Bowiem celem tego przepisu jest
    zabezpieczenie przed wejściem do obrotu gospodarczego podmiotów
    posługujących się fałszywymi danymi, którzy przeprowadzając
    transakcje, narażaliby na straty uczciwych podatników. W przypadku
    aktualizacji rachunków bankowych chodzi o wyeliminowanie
    możliwości dokonywania zwrotów podatku VAT (czasem przecież bardzo
    dużych) na fałszywe konta, 'zaktualizowane' przez oszustów."

    Czyli jakas podstawa przedkladania umow z bankiem (niestety)
    istnieje... I nie zalezy to od regionu tylko moze od ustawowego
    oczytania urzednikow? ;)

    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2004-07-07 12:32:12
    Od: @la<e...@i...pl>

    nie zalezy to od regionu tylko na pewno od ustawowego
    oczytania urzednikow? ;) !!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info