  • 1. Data: 2002-05-09 14:18:12
    Temat: Czy naleza sie odsetki?
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    W dniu 05.04.2002 zlozylem VAT-7 w ktorym wykazalem kwote do zwrotu za zakupu
    maszyny do obrobki drewna/zakup byl w miesiacu marcu/. 18.04.2002 dostalem
    wezwanie z US do osobistego zgloszenia sie z dokumentacja firmy w zwiazku ze
    zlozona deklaracja VAT-7. Pani w US przegladnela wszystkie dokumenty i spisala
    protokol w ktorym nie stwierdzila zadnych uchybien. Ustnie poinformowala mnie
    z pieniadze zostana przelane do 30.04.2002. Ale 6.05.2002 mila Pani z US
    zadzwonila jeszcze raz do firmy aby ponownie sie zglosic w tej sprawie
    poniewaz chce jeszcze sprawdzic rejestr zakupow i rejestr sprzedazy.
    Oczywiscie ponownie udalem sie do US, Pani przegladnela jeszcze raz dokumenty,
    przeprosila za ponowne wezwanie spisala protokol w ktorym nie stwierdzila
    zadnych uchybien i poinformowala mnie ze pieniadze przeleja na moje konto
    najpozniej do 19.05.2002.
    Na moje pytanie czy wraz z odsetkami uzyskalem odpowiedz ze nie poniewaz
    zostalo to wstrzymane w zwiazku z dodatkowymi wyjasnieniami.
    W zwazku z tym mam pytanie:
    -ile czasu ma US na przelanie pieniedzy od zlozenia deklaracji VAT-7
    -jesli 25dni czyli do 30 kwietnia pieniadze powinny byc na koncie. Jesli
    ponownie zostalem wezwzwany juz po tym terminie w celu datkowych wyjasnien to
    czy ten termin biegnie od nowa. Zaznaczam ze drugie wezwanie byl telefoniczne
    i juz po terminie 25- dniowym. Kwota do zwrotu nie jest mala i odsetki moga
    byc duze wiec US moze sie migac. Jak to wyglada od strony prawnej i jaki jest
    w tej chwili % odsetek.
    Sluze dodatkowymi wyjasnieniami jesli zajdzie taka koniecznosc

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2002-05-10 23:06:14
    Temat: Re: Czy naleza sie odsetki?
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    pisze to bez dokladenego sprawdzenia, moge sie mylic ,ale to dyskusja a nie
    poradda prawna .
    za marzec US mial 30 dni na zwrot podatku Vat (obecnie 60)od dnia zlozenia
    deklaracji, jezeli chcial dokladnie sprazwdzic i okazalo sie ze wszystko
    jest OK musi zwrocic kwote vat z odsetkami ustawowymi powyzej 30 dni od dnia
    zlozenia deklaracji , 27% ( w marcu) od deklarcji za kwiecien polowe odsetek
    budzetowych

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-11 07:32:47
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    rozumiem ze to dyskusja a nie porada prawna. Ale to 60 dni mi jakos nie
    pasuje. Ktos mi mowil ze 25 dni. Dalej nic nie wiem a kasy dalej na koncie nie
    ma. Sa dosc duze pieniadze do zwrotu i odsetki ustawowe jesli sie naleza beda
    tez nie male. 2-krotna kontrol nie wykazala zadnych nieprawidlowosci. W US po
    2 wezwaniu przeproszono mnie ze ponownie mnie wzywano w tej sprawie. Druga
    kontrol trwala raptem 1-min plus protokol 5 min. Pani tylko zerknela na
    rejestr zakupow. Podejrzewam ze ta 2-kontrol byla po to ze nie wyplacono
    p[ieniedzy w terminie i teraz chca sie wykrecic sianem.
    Prosze wiec kogos kto ma doczynienia z tym na codzien jak to wyglada prawnie.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 4. Data: 2002-05-11 16:40:48
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    patrz. art 21.ust 5.p.6 jest wyjasnione kiedy 60 a kiedy 25 dni

    jacek