    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 30 Sep 2014 12:57:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy to będzie praca na rzecz byłego pracodawcy??

    On Tue, 30 Sep 2014, Iw wrote:

    > Twoim zleceniodawca będzie firma X, a nie były pracodawca.

    Hm...
    Ale przepis stanowi "na rzecz", a nie "na rachunek".
    Nie jest to aby zgrabna pułapka?

    > Nie tracisz prawa do preferencyjnego ZUS.
    > Chyba że zostanie udowodnione, że stan faktyczny to skutek obejścia przepisów:)...

    IMO, Piotr nie napisał najważniejszego: czy czynności przy zleceniu
    będą takie same, jak to co wykonywał w pracy.
    A co najmniej czego będzie dotyczyła umowa ;>

    Tak dla porządku - nawet jeśli miałoby to powodować "wylot" ze
    zmniejszonych składek, to (w odróżnieniu od opodatkowania ryczałtem
    i liniowo) można "wrócić" do składek obniżonych po skończeniu umowy:

    http://www.gofin.pl/17,1,109,141221,uslugi-na-rzecz-
    bylego-pracodawcy-a-korzystanie-z-ulgi-dla.html

    > iw

    pzdr, Gotfryd
    BTW:
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?