    From: "Iw" <g...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy to będzie praca na rzecz byłego pracodawcy??
    Date: Tue, 30 Sep 2014 14:01:28 +0200

    > Ale przepis stanowi "na rzecz", a nie "na rachunek".
    > Nie jest to aby zgrabna pułapka?

    No tak, to trzeba by było jeszcze rozszyfrować znaczenie zwrotu "na rzecz".
    Pułapek generalnie jest sporo w naszym prawie podatkowym.

    > IMO, Piotr nie napisał najważniejszego: czy czynności przy zleceniu
    > będą takie same, jak to co wykonywał w pracy.
    > A co najmniej czego będzie dotyczyła umowa ;>

    To prawda, ale zakładam, że skoro się zastanawia nad możliwością utraty
    preferencyjnego ZUS, to pewnie ma zamiar wykonywać te same czynności.

    > Tak dla porządku - nawet jeśli miałoby to powodować "wylot" ze
    > zmniejszonych składek, to (w odróżnieniu od opodatkowania ryczałtem
    > i liniowo) można "wrócić" do składek obniżonych po skończeniu umowy:

    W sumie to można by się zastanowić, czy nie mógłby ewentualnie zatrudnić się
    u swojego byłego pracodawcy i w ten sposób móc wykonywać na jego rzecz
    zlecenie nie tracąc preferencyjnego ZUS-u. Były pracodawca nie będzie już
    wtedy byłym, lecz bieżącym pracodawcą;). A w przepisach, z tego co pamiętam,
    mowa jest jedynie o byłym pracodawcy.

    > O: Pisanie nad cytatem !
    > P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

    Wstydzę się i kajam, moje jedyne wytłumaczenie, to długa nieobecność w
    newsach.
    pzdr.
    iw