  • Data: 2007-09-26 22:39:08
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz w <news:594366680.20070927001355@pik-net.pl>:

    > Hello 'Tom,

    > Wednesday, September 26, 2007, 11:52:23 PM, you wrote:

    > Przywracam bardzo istotny cytat:
    > ===8<===
    > ===8<===

    Na tyle istotny, że tak twierdzi autor wątku, ale, czy to jest stan
    faktyczny, to sądząc po faktura vat-marża wątpię

    > ^^^^^^^^

    Mam sie czepiać?

    To w takim razie AAA zapłaciło podatek po kupieniu _jego_ auta od niego
    samego...

    > Jasne. Ale umowa komisu nie polega na skupowaniu towarów i późniejszej
    > ich sprzedaży. To już jest normalna działalność handlowa a nie
    > komisowa.

    Tak założyłeś na podstawie tego co /krzywo/ zeznał podsądny :)

    > Sam wskazujesz przepis.

    Są dwie transakcje jak rozumiem, o pierwszej wiemy nic (pomijając to co
    pisałem powyżej, że kupujący sprzedał/oddał w komis/do warzywniaka) --
    zakładam, że "firma" nie oddała pojazdu w komis, tylko komis/warzywniak
    zawarł umowę z osobą fizyczną nieDG -- PCC sie należy, czy to komis, czy
    warzywniak.

    > AAA sprzedając autorowi posta. AAA kupując od poprzedniego
    > własciciela. W obi przypadkach, skoro są płatnikiem VAT - nie płacą
    > PCC.

    Zauważ taki drobiazg, ze nie wystarczy byc płatnikiem VAT, tylko trzeba być
    *opodatkowanym z tytułu dokonania tej czynności"

    Od kiedy nabycie od osoby fizycznej nieDG używanego pojazdu jest
    opodatkowane VAT?

    > Nie mogą płacić PCC za klienta.

    I nie płacili, klient dostał fakturę, jedna ze stron z tytułu dokonania
    czynności jest opodatkowana VAT

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]