  • 1. Data: 2005-05-31 23:03:31
    Temat: Czy vatowanie 22% gdy ustawa mówi 7% jest błędem?
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Chodzi o tłumaczenia. Jedni doradcy mówią, że VAT 7%, inni że 22% i żeby dla
    świętego spokoju dać 22%.

    Czy jeżeli dam 22%, a okaże się, że to jest jednak obłożone stawką 7%, to
    mogę mieć jakieś problemy?

  • 2. Data: 2005-06-02 20:43:12
    Temat: Re: Czy vatowanie 22% gdy ustawa mówi 7% jest błędem?
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę mieć jakieś problemy?
    >
    > to płać na wszelki wypadek 30% jak ci 15 % nie robi specjalnej różnicy....

    no nie mogłem, musiałem to napisać:)
    bez urazy

  • 3. Data: 2005-06-02 21:20:47
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > żeby dla świętego spokoju dać 22%.
    >
    > Czy jeżeli dam 22%, a okaże się, że to jest jednak obłożone stawką

    Nie z urzedem skarbowym. Co najwyzej z klientem.

    marekz

  • 4. Data: 2005-06-02 22:38:19
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Gdyby była stawka 30%, to też by mi to różnicy nie robiło, bo moim odbiorcą
    jest firma, która bardzo chętnie przyjmuje faktury z dużym VAT-em.

  • 5. Data: 2005-06-05 08:29:45
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:

    > Użytkownik "Jarek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie z urzedem skarbowym. Co najwyzej z klientem.
    >
    > marekz
    hmm na moj prosty rozum ..
    jak wystawisz w stawce wiekszej niz obowiazuje i odprowadzisz pobrany
    VAT do US to dla US jestes czysty, nawet jesi VAT zawyzyles ..

    natomiast ... gorzej z klientem .. bo tutaj jesli na dana usluge
    obowiazuje VAT 7% a kleint odliczyl od kosztow blednie 22% to do niego
    skarbowka sie moze przyczepic

    wprawdzie to jego problem ale jak sie klient wkurzy ze mu zle
    fakturowales i ma na glowie skarbowke to mozesz nie miec potem klienta ...

    rafal

  • 6. Data: 2005-06-06 00:04:24
    Od: maHo <m...@p...net>

    albert wrote:
    [ciach]

    > no nie mogłem, musiałem to napisać:)
    > bez urazy

    to mogłeś przy okazji prawidłowo zacytować.

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-06-06 05:53:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jun 2005, rafal wrote:

> [...]
    > + VAT 7% a kleint odliczyl od kosztow blednie 22% to do niego skarbowka sie

    ...możesz podać przepis ?
    :)
    O ile pamiętam gdzieś na HDD powinienem mieć :] wyrok NSA wskazujący iż
    owo "przyczepienie się" byłoby niesłuszne; prawdą jest iż wydany pod
    rządzami "starej" ustawy o VAT.
    Ale przepis nadal stanowi:
    ++++
    Art. 86.
    [...]
    2. Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7:
    1) suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
    a) z tytułu nabycia towarów i usług,
    [...]
    ----

    > + wprawdzie to jego problem

    Powiem tak: jakby "skarbówka" chciała się przyczepić to zawsze może.
    Ale akurat ten powód nie wydaje się być dobry...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-06 12:12:59
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > no nie mogłem, musiałem to napisać:)
    > bez urazy

    to mogłeś przy okazji prawidłowo zacytować.

    popraw grzywkę i czep się tramwaju
    :))