    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy warto byc vatowcem?
    Date: Thu, 08 Nov 2007 07:23:13 +0100

    PiotrB. napisał(a):

    > w każdej firmie przydaje się wiele rzeczy np. sprzęt komputerowy,
    > samochód i z nim związane wydatki itp. ;)
    > ale masz rację trzeba się poważnie zastanowić, bo np. w przypadku
    > zmiany profilu działalności firmy można wyjść jak zabłocki na mydle

    Generalnie opłaca się, jeśli sprzedaje towar z niskim vatem (Np. 7%)
    a ma dużo kosztów na 22%. To czasem może się zdarzyć, że będą zwroty
    VATu, a firma będzie wykazywać zysk.

    Jednak jeśli towar sprzedawany ma stawkę 22%, to odliczenia z vatu
    nie przekroczą tego, co trzeba wpłacić. Chyba ze firma tak marnie stoi,
    że nie przynosi żadnych zysków.

    Tak więc nawet jak ktoś zajmuje się handlem, to mu się vat nie
    opłaca i jeśli może, to nie powinien się w niego ładować - bowiem pomimo
    odliczeń przy zakupach towarów, produkty zawsze sprzedaje się z marżą,
    czyli w sumie vat będzie do zapłaty, a nie do zwrotu.

    Przy wyborze vatu ważnym kryterium jest fakt, dla kogo są świadczone
    usługi. Jeśli dla osób prywatnych, to należy unikać vatu - jeśli się da.
    Jeśli dla firm - vatowców - to wejście w vat jest rozsądne. Z
    niewiadomych przyczyn wiele firm woli zapłacić 2440zł i odliczyć sobie
    vat, niż dostać goły rachunek na 2000zł. Ale to już inna sprawa ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz