    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy warto byc vatowcem?
    Date: Thu, 8 Nov 2007 19:52:07 +0100

    Liwiusz wrote:

    > Generalnie opłaca się, jeśli sprzedaje towar z niskim vatem (Np. 7%)
    > a ma dużo kosztów na 22%. To czasem może się zdarzyć, że będą zwroty
    > VATu, a firma będzie wykazywać zysk.
    > Jednak jeśli towar sprzedawany ma stawkę 22%, to odliczenia z vatu
    > nie przekroczą tego, co trzeba wpłacić. Chyba ze firma tak marnie
    > stoi, że nie przynosi żadnych zysków.

    Generalnie stawka nie ma znaczenia, bo to podatek pośredni.
    Zysk (w dochodowym) będzie taki sam w firmie niezależnie od stawki podatku
    VAT
    przy sprzedaży. Inny jest tylko obieg tych pieniędzy.

    > Tak więc nawet jak ktoś zajmuje się handlem, to mu się vat nie
    > opłaca i jeśli może, to nie powinien się w niego ładować - bowiem
    > pomimo odliczeń przy zakupach towarów, produkty zawsze sprzedaje się
    > z marżą, czyli w sumie vat będzie do zapłaty, a nie do zwrotu.

    To podstawa funkcjonowania VAT.
    Odnoszę wrażenie, że dla Ciebie opłacalność podatku VAT
    dla podatnika, to kwestia zwrotu.
    Otóż ja mam sprzedaż wyłącznie na 0%
    i otrzymuję zwrot VAT. Ale to zwrot podatku, który zapłaciłem
    swoim dostawcom w fakturach zakupu, a nie jakieś dodatkowe dobrodziejstwo
    wynikające z różnych stawek.