eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku? › Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
  • Data: 2007-12-22 02:34:10
    Temat: Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    k...@o...pl wrote:

    > A co może mi grozić?
    > Załóżmy, że coś im się nie spodoba, to złożę im jeszcze jedno zeznanie, z
    > tymi samymi cyferkami i datą 2008-roczną.

    Nie wiem co może grozić, pewnie niewiele (w znaczeniu że nie zbankrutujesz
    prawdopodobnie od tego :) ).

    > Nie spodobają im się uproszczone zaliczki, to naliczę sobie
    > nieuproszczone.
    >
    > Ja wychodzę z założenia, że "spróbuję, a może się uda"
    > Założenie oparte jest na przewidywaniach że moje działania nie skutkują
    > kajdankami, milionowymi grzywnami i aresztowaniem przez CBA oraz słowami
    > szeryfa w TV: "ten pan już nigdy nie złoży wniosku o uproszczone zaliczki"

    Założenie jest bardzo dobre. Tylko chodzi o to, że nie liczyłbym na to że
    US zbada sprawę i w przypadku kiedy mają inne zdanie na ten temat zastosują
    się do twojego polecenia i nawiążą z tobą "kontakt telefoniczny (numery
    telefonów) lub pisemny w terminie umożliwiającym obliczenie i wpłacenie
    zaliczki w formie nie-uproszczonej.". Szczególnie nie liczyłbym na to że to
    będzie na podane numery telefonów i w podanym przez ciebie terminie.

    Nie liczyłbym też także na "wskazanie (...)bezwzględnie obowiązujących
    przepisów prawa, wykluczających opłacanie przeze mnie zaliczek na podatek
    dochodowy w 2008 w uproszczonej formie".

    Dlaczego? A no dlatego że nie należy to do ich obowiązków.

    Ty musisz być albo 100% pewien swojego stanowiska i w takim wypadku robisz
    tak jak jest słusznie, albo zwracasz się o wiążącą interpretację. Osobiście
    sugerowałbym wiążącą interpretację :)

    p. m.