  • 11. Data: 2002-09-29 21:05:15
    Temat: Re: DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 27 Sep 2002 23:47:39 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Od każdej następnej - tylko pożyczka (nieoprocentowana,
    >ale w miarę jak rządowi coraz mniej się podoba spadek
    >inflacji to coraz mniej kantowanie na owych odsetkach
    >jest mniejsze).

    ??? Nie zrozumialem zdania.

    > Bezwzględnie czy "tyle ile wpisów" ?

    A tego to nie wiem, choć nie bardzo widzę jak działać z jednym wpisem
    w dwóch spółkach. Na wpisie jest bowiem oznaczenie przedsiębiorstwa
    (firma). Możliwe, że prawnie da się z takim wpisem z nazwą np. b7.pl
    wejść do spółki WuZetKa Software, ale jak potem się tm posługiwać w
    miejscach gdzie chcą kopii wpisu? Np. w Actionie czy innym Micromanie?

    >(nie sprawdzałem, ale popieram w ciemno teorię 'wpisową' ;) !)

    Ino teraz ją mi dopasuj do sytuacji
    ilość_wpisów < ilość_sc bo dla mnie jest tam znak równości. Ale może
    się mylę.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2002-09-30 06:25:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >ale w miarę jak rządowi coraz mniej się podoba spadek
    >+ >inflacji to coraz mniej kantowanie na owych odsetkach

    Tylko jedna składka zdrowotna trafia do budżetu, prawda ?
    Płacisz np. dwie, ale po rozliczeniu podatku jedna podlega
    odliczeniu.

    A co do prowadzenia DG (kilku) na jednym wpisie - to sam
    jestem cioekaw jak to się robi, ale 'wszyscy zawsze tak
    pisali'... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-09-30 15:58:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 30 Sep 2002 08:25:39 +0200), Gotfryd
> [...]

    > Tylko jedna składka zdrowotna trafia do budżetu, prawda ?
    > Płacisz np. dwie, ale po rozliczeniu podatku jedna podlega

    A teraz nie rozumiem... Wydawało mi się, że pełne zdrowotne odlicza
    się od podatku. Jednak nie do końca, bo ono nie podlega zwrotowi. Ja
    np. tak miałem w tym roku, że miałem dużo więcej zdrowotnego niż
    podatku, więc sporo z tego przepadło.

    > A co do prowadzenia DG (kilku) na jednym wpisie - to sam
    >jestem cioekaw jak to się robi, ale 'wszyscy zawsze tak
    >pisali'... ;)

    Ta... Ino że niekoniecznie przemyśleli to :-)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-10-02 17:12:03
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > A co do prowadzenia DG (kilku) na jednym wpisie - to sam
    > jestem cioekaw jak to się robi, ale 'wszyscy zawsze tak
    > pisali'... ;)

    No jak to.Ty czy ja i każdy prowadzący DG są przedsiębiorcami.By takowym
    się stać trzeba dokonać wpisu.Jeden papier wystarcza do tego by być
    udziałowcem np w 10 SC.Rejestrowany jest przecież przedsiębiorca a nie
    SC. Prowadząc DG samodzielnie nie możesz mieć mieć kilku DG a co
    najwyżej możesz prowadzić ją w szerokim zakresie "branż" -gdzie branża
    to nie DG. Wpis do EDG to jak dowód osobisty, a ten posiadasz jeden
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 15. Data: 2002-10-02 21:49:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ się stać trzeba dokonać wpisu.Jeden papier wystarcza do tego by być
    >+ udziałowcem np w 10 SC.Rejestrowany jest przecież przedsiębiorca a nie

    Oświeć mnie w jednej drobnej kwestii.
    Rejestrowany jest przedsiębiorca, czyli "nazwa pod którą będzie
    prowadzona DG" - która to nazwa ma nazwę własną "firma"
    Czy S.C. *nie ma nazwy* ? (że nie ma osobowości to wiem ;) !
    To ciekawe dlaczego w nazwie S.C. ma być napis "S.C."....
    (tak przypadkiem i niechcący).

    >+ Prowadząc DG samodzielnie nie możesz mieć mieć kilku DG a co
    >+ najwyżej możesz prowadzić ją w szerokim zakresie "branż" -gdzie branża
    >+ to nie DG.

    Przypadkiem wiem.
    I przypadkiem nie mam w swoim wpisie "S.C."...
    Za to firmę - owszem !! We wpisie mam *dwie* rubryki:
    1. przedsiębiorca
    2. Imię i nazwisko
    Nazwa skrócona (dodatkowo) pęta się gdzieś na końcu formularza.

    >+ Wpis do EDG to jak dowód osobisty, a ten posiadasz jeden

    Biorąc pod uwagę że niektórzy chyba jednak mają dwa
    wpisy - to nie wierzę takie porównanie ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który znów sięgnął do teczki żeby sprawdzić czy nie kłamie)

  • 16. Data: 2002-10-03 07:26:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 2 Oct 2002 19:12:03 +0200), "Jacek"
    <s...@p...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >najwyżej możesz prowadzić ją w szerokim zakresie "branż" -gdzie branża
    >to nie DG. Wpis do EDG to jak dowód osobisty, a ten posiadasz jeden

    I jak pogodzisz wpis:

    Zakres: Sprzedaż komputerów
    Nazwa: KomputereX

    z SC: Rybex Und Delfinkex:
    Zakres: Handel Rybami und Delfinami

    ?

    Na wpisie jest nazwa...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 17. Data: 2002-10-03 07:30:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 2 Oct 2002 23:49:52 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > To ciekawe dlaczego w nazwie S.C. ma być napis "S.C."....

    Tylko pytanie czy ma? Ja nie mam i nie używam...
    Kiedyś miałem, ale jak były te zmiany i składalem wniosek o wpis do
    ewidencji, pani z urzęda sama zadzwoniła do mnie i spytała czy chcę
    mieć SC czy nie. Że mi się nie podobało, bo lubię krótkie nazwy, to
    powiedziałem, że nie...

    > Biorąc pod uwagę że niektórzy chyba jednak mają dwa
    >wpisy - to nie wierzę takie porównanie ;)

    EksPertowi pewnie jawi się to jako Podwójne Obywatelstwo :-)

  • 18. Data: 2002-10-03 11:08:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > To ciekawe dlaczego w nazwie S.C. ma być napis "S.C."....
    >+
    >+ Tylko pytanie czy ma? Ja nie mam i nie używam...
    >+ Kiedyś miałem, ale jak były te zmiany i składalem wniosek o wpis do

    Hm... Nie wiem jak rozumieć...
    Prawo działalności gospodarczej, art.4.7:
    +++
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    ---

    Niby S.C. przedsiębiorcą nie jest, no to nakazowi nie
    podlega... Czyli "podlewanie kwiatków Jan Nowak, Jerzy Kowalski"
    byłoby w sam raz, tak ?
    -:) (no, widać że S.C. :))

> [...]
    >+ >wpisy - to nie wierzę takie porównanie ;)
    >+
    >+ EksPertowi pewnie jawi się to jako Podwójne Obywatelstwo :-)

    -:)
    Obowiązek podania nazwy "pod którą będzie prowadzona DG" jest,
    więc tak z ciekawości spytam jak w takim razie wszyscy twierdzący
    że "wystarczy jeden wpis" są porejestrowani ?
    HEJ ! - przyznajcie się :)

    Tak BTW:
    - tu twierdzą że S.C. zaraz zniknie z horyzontu:
    http://firma.onet.pl/A,687,1058938,poradnik.html
    - ...a tu piszą o poszerzeniu zakresu używania firmy:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/08/20020827/200208270057
    .html

    Pozdrowienia, Gotfryd
    BTW: niechcący znalazłem gdzie jest zapisany obowiązek informowania
    banków o koncie głównym i v-versa: parę paragrafów niżej !

  • 19. Data: 2002-10-03 15:45:14
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

> [...]
    > Rejestrowany jest przedsiębiorca, czyli "nazwa pod którą będzie
    > prowadzona DG" - która to nazwa ma nazwę własną "firma"

    Słusznie prawisz.Przedsiębiorcą jesteś Ty czyli Gotfryd Smolik a nie
    jakaś firma.(oczywiście dotyczy to tylko DG jako osoba fizyczna).Nazwa
    pod którą będziesz działał to rzecz wtórna-notabene używana niezgodnie z
    przepisami."Firma" jest zastrzeżona tylko dla osób prawnych.Skoro już
    raz jesteś zarejestrowany jako przedsiębiorca to możesz sobie prowadzić
    DG sam albo w SC jednej lub wielu,dokonując tylko wpisania tych
    informacji do swojego wpisu.

    > Czy S.C. *nie ma nazwy* ? (że nie ma osobowości to wiem ;) !
    > To ciekawe dlaczego w nazwie S.C. ma być napis "S.C."....
    > (tak przypadkiem i niechcący).

    Jest to tylko informacja o formie prowadzonej działalności
    Jacek

  • 20. Data: 2002-10-03 22:49:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ Słusznie prawisz.Przedsiębiorcą jesteś Ty czyli Gotfryd Smolik a nie
    >+ jakaś firma.(oczywiście dotyczy to tylko DG jako osoba fizyczna).

    Mniemam że niekoniecznie.

    >+ Nazwa
    >+ pod którą będziesz działał to rzecz wtórna-notabene używana niezgodnie
    >+ z przepisami.

    Możesz podać - z jakimi przepisami ?
    Będę wiedział z jakim przepisem jest niezgodny art.4.7 prawa
    działalności gopodarczej (żeby daleko nie szukać):
    ++++
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    ----

    Niewątpliwie formularz wystawiany przez UM Zabrze (wymagający
    wpisania "nazwy pod którą...") jest zgodny z ww. zapisem...

    >+"Firma" jest zastrzeżona tylko dla osób prawnych.

    1. Możesz podać gdzie ? Jest prawdą że zapis jak wyżej *nie*
    stanowi iż "nazwa pod którą jest prowadzona DG" jest "firmą"
    - ale również nie mówi że to nie musi być firma.
    2. Jeśli tak jest to to ulegnie zmianie: nie dalej jak dziś
    (wrrrrróć ! wczoraj ! ;>) zapodawałem artykuł o pracach
    ustawodawczych w zakresie rozszerzenia używania "firmy"
    na różne podmioty, w tym nie mające osobowości prawnej.

    >+ Skoro już
    >+ raz jesteś zarejestrowany jako przedsiębiorca to możesz sobie prowadzić
    >+ DG sam albo w SC jednej lub wielu,dokonując tylko wpisania tych
    >+ informacji do swojego wpisu.

    Hm... wracając do kwestii:

    >+ > Czy S.C. *nie ma nazwy* ? (że nie ma osobowości to wiem ;) !
    [...]
    >+ Jest to tylko informacja o formie prowadzonej działalności

    Nie, mi chodzi właśnie o *nazwę* (pomijając ew. określenie S.C.
    oraz nazwiska wspólników) ! Na S.C. powoływałem się (być
    może niesłusznie w świetle aktualnego stanu) tylko dla wskazania
    że to określenie jest *w czymś* - w nazwie prowadzonej DG.
    Czyli np. "NITEX" z nazwy pełnej "NITEX S.C. Jan Kowalski,
    Jan Nowak".

    IMHO - przepis PDG wymaga podania tej nazwy do rejestracji...
    "oraz nazwy" jak dla mnie nie oznacza "i opcjonalnie nazwy" :)
    Jedyną możliwość uniknięcia wpisu widzę w prowadzeniu S.C.
    bez nazwy :], tj. "S.C. Jan Kowalski, Jan Nowak" - ale na to
    IM*H*O wspomniany przepis nie pozwala.

    Pozdrowienia, Gotfryd