    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG
    Date: Fri, 4 Oct 2002 00:49:09 +0200

    On Thu, 3 Oct 2002, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >+ > On Wed, 2 Oct 2002, Jacek wrote:
    >+ >
    >+ > Oświeć mnie w jednej drobnej kwestii.
    >+ > Rejestrowany jest przedsiębiorca, czyli "nazwa pod którą będzie
    >+ > prowadzona DG" - która to nazwa ma nazwę własną "firma"
    >+
    >+ Słusznie prawisz.Przedsiębiorcą jesteś Ty czyli Gotfryd Smolik a nie
    >+ jakaś firma.(oczywiście dotyczy to tylko DG jako osoba fizyczna).

    Mniemam że niekoniecznie.

    >+ Nazwa
    >+ pod którą będziesz działał to rzecz wtórna-notabene używana niezgodnie
    >+ z przepisami.

    Możesz podać - z jakimi przepisami ?
    Będę wiedział z jakim przepisem jest niezgodny art.4.7 prawa
    działalności gopodarczej (żeby daleko nie szukać):
    ++++
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    ----

    Niewątpliwie formularz wystawiany przez UM Zabrze (wymagający
    wpisania "nazwy pod którą...") jest zgodny z ww. zapisem...

    >+"Firma" jest zastrzeżona tylko dla osób prawnych.

    1. Możesz podać gdzie ? Jest prawdą że zapis jak wyżej *nie*
    stanowi iż "nazwa pod którą jest prowadzona DG" jest "firmą"
    - ale również nie mówi że to nie musi być firma.
    2. Jeśli tak jest to to ulegnie zmianie: nie dalej jak dziś
    (wrrrrróć ! wczoraj ! ;>) zapodawałem artykuł o pracach
    ustawodawczych w zakresie rozszerzenia używania "firmy"
    na różne podmioty, w tym nie mające osobowości prawnej.

    >+ Skoro już
    >+ raz jesteś zarejestrowany jako przedsiębiorca to możesz sobie prowadzić
    >+ DG sam albo w SC jednej lub wielu,dokonując tylko wpisania tych
    >+ informacji do swojego wpisu.

    Hm... wracając do kwestii:

    >+ > Czy S.C. *nie ma nazwy* ? (że nie ma osobowości to wiem ;) !
    [...]
    >+ Jest to tylko informacja o formie prowadzonej działalności

    Nie, mi chodzi właśnie o *nazwę* (pomijając ew. określenie S.C.
    oraz nazwiska wspólników) ! Na S.C. powoływałem się (być
    może niesłusznie w świetle aktualnego stanu) tylko dla wskazania
    że to określenie jest *w czymś* - w nazwie prowadzonej DG.
    Czyli np. "NITEX" z nazwy pełnej "NITEX S.C. Jan Kowalski,
    Jan Nowak".

    IMHO - przepis PDG wymaga podania tej nazwy do rejestracji...
    "oraz nazwy" jak dla mnie nie oznacza "i opcjonalnie nazwy" :)
    Jedyną możliwość uniknięcia wpisu widzę w prowadzeniu S.C.
    bez nazwy :], tj. "S.C. Jan Kowalski, Jan Nowak" - ale na to
    IM*H*O wspomniany przepis nie pozwala.

    Pozdrowienia, Gotfryd