    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i podatek od nieruchomosci...
    Date: Mon, 21 Feb 2005 07:57:19 +0100

    On Sun, 20 Feb 2005, cef wrote:

    > + Gotfryd Smolik news wrote:
    > +
    > + > ...klikasz i czytasz:
    > +
    > + Parę okrągłych zdanek, ale nikt nie podał
    > + podstawy prawnej, z której wynikałoby, że
    > + lokal ma utracić charakter mieszkalny, żeby
    > + można było mówić o podatku w innej wysokości.

    1. Nie pamiętam *takiej* sprawy opisanej w formie wyroku sądowego.
    Przyczyn może być kilka, brak "czepiania się" urzędów o rzecz
    oczywistą może być jedną z nich :)
    2. Na pewno widziałem wyroki NSA w innych sprawach dotyczących
    nieruchomości i związanej z tym "klasyfikacji podatkowej"
    w stylu cyrków że są nieużytki wpisane jako las, łąka
    w miejscu lasu (albo na odwrót) itp - i podatnik przypomina
    sobie że za dany rodzaj nieruchomości należy się inna stawka
    podatku (niższa :)) - podatnik przegrał, bo dowiedział się
    iż "liczy się klasyfikacja wg ewidencji i w interesie
    podatnika jest coby była aktualna". Z kolei jak stawka
    powinna być wyższa to podatnika można ukarać za podanie
    fałszych danych... zdaje się że w myśl poprzedniego wniosku
    samego podatku naliczyć może się nie dać (brak podstawy,
    skoro podstawą są dane w ewidencji !)
    2a. mam trochę niedoczasu :) żeby szukać od czego zależny jest
    podatek od "nieruchomości wykorzystywanej w DG". Podejrzewam
    że też od "rodzaju wpisu w ewidencji" a *nie* "faktycznego
    wykorzystania" - jak podatnik prowadzący DG nie wyrejestruje
    hali fabrycznej jako "nieruchomości służącej DG" mimo
    że DG zamknął i hala pusta stoi to IMHO podatek zapłaci
    "od nieruchomości przeznaczonej dla DG"
    2b. trzeba by również sprawdzić czy przewiduje się "częściowe
    wykorzystanie LOKALU w DG". Lokalu, nie budynku.
    IMHO lokal jest mieszkalny albo niemieszkalny :) nie wiem
    czy może być "półmieszkalny" :) - mieszkalny podlega pod
    podatek od lokali mieszkalnych...

    [....]
    > + > IMHO - prawdę. "mam biurko na którym czasami również jem śniadanie" :>
    > +
    > + Co z tego , że jesz śniadanie na biurku śniadanie albo co innego robisz?
    > + Ustawa o opłatach i podatkach lokalnych
    > + nie przewiduje takich wyłączeń (może jest coś w innych
    > + aktach prawnych, ale jakoś nikt się nie dokopał i nie podał paragrafów,
    > + albo ja się nie doczytałem)
    > + Ustawa mówi o części budowli lub budynków

    Pewnie trzeba będzie znowu poczytać... ale ja nie teraz :[

    > + i nie znalazłem ani słowa o jakiejś mitycznej
    > + "utracie charakteru".

    Tam jest o "wykorzystaniu" czy "przeznaczeniu" ?
    Możesz podrzucić nr DU lub pełną nazwę aktu ? ("przy okazji" trzeba
    będzie zajrzec....)

    > + Wygląda więc na to, że
    > + informacja o śniadaniu może specjalnie nie wzruszyć nikogo :-(

    Może prawda. Ale jeśli lokal *jest* "mieszkalny"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)