    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i podatek od nieruchomosci...
    Date: Mon, 21 Feb 2005 11:14:48 +0100

    In article <Pine.WNT.4.60.0502210744510.3268@athlon>,

    > Tam jest o "wykorzystaniu" czy "przeznaczeniu" ?
    > Możesz podrzucić nr DU lub pełną nazwę aktu ? ("przy okazji" trzeba
    > będzie zajrzec....)

    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych.
    Dla mieszkalnych są "budynki mieszkalne lub ich części zajęte na
    prowadzenie DG".
    Myślę, że w tym przypadku dodatkowo sprawę wyjaśnia art. 3.1
    "Podatnikami podatku od nieruchomości są osoby fizyczne, osoby prawne,
    jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej,
    będące:
    1. właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, z zastrzeżeniem
    ust. 3,
    2. posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych,
    3. użytkownikami wieczystymi gruntów,
    4. posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych
    lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki
    samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:
    a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Agencją Własności Rolnej
    Skarbu Państwa lub z innego tytułu prawnego, z wyjątkiem posiadania
    przez osoby fizyczne lokali mieszkalnych niestanowiących odrębnych
    nieruchomości,
    b) jest bez tytułu prawnego, z zastrzeżeniem ust. 2."

    --
    pozdrawiam
    Jarek