    From: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - kiedy nie zaplace ZUSu ?
    Date: Wed, 15 Oct 2008 19:24:36 +0200

    > Czyli trafiłem z tymi drukami do ZUS w 10.

    > A nie możesz sobie policzyć w pierwszym z brzegu kalkulatorze?
    > <http://www.pracuj.pl/Kalkulatory/kalkulator_podatki
    .aspx>

    > Przy 1200 brutto ZUS to 160+90 po stronie pracownika i 180+30 po
    > stronie pracodawcy, razem jakieś 460

    No to dobrze liczylem ze sporo mniej.

    > Do tego 200 zdrowotnego z DG
    >
    > W sumie 660 + podatek z etatu koło 100 (bo bez "kwoty wolnej", razem
    > koło 760
    >
    > Koszt pracodawcy to jakieś 1400 i o tyle teoretycznie faktura
    > musiałaby być niższa, a do reki dostałbyś 850
    >
    > Czyli licząc na wprost i nie wnikając w szczegóły -- w plecy jakieś
    > 500PLN

    Ale to nie chodzi o zamiane z DG na etat :) Chodzi o wziecie jakiegos
    kawalka etaciku aby dostac te 1200 zl brutto :) I wtedy zarabiam dodatkowe
    700 zl i place mniej ZUSu i jakies 600 zl. Lacznie zarabiam jakies 1300 zl
    dzieki np 1/4 etatu czyli 40 godz. No to ladny zarobek 1300/40 = 32 zl /
    godz. Nie liczac troche wiecej do emeryturki czy tez prawa pracownicze.

    Fantom