  • 11. Data: 2009-03-05 17:27:38
    Temat: Re: DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 17:47:18 <w...@g...com> napisał(a):

    > Heh nie mam doradcy podatkowego, dlatego tutaj pytam. Tak na prawdę,

    Ja mam - i też tutaj pytam, bo wychodzi taniej ;-) Ale przy grubszych
    sprawach płacę i mam jakieś zabezpieczenie.

    > to wg umowy agencyjnej nie mogą tego jako przychód zaliczyć (wiem, oni
    > wszystko mogą) ale w sumie, działalność opiera się o umowę agencyjną,
    > więc taka interpretacja urzędu oznaczała by, że działam nielegalne :)
    >
    > W każdym razie, agenci lotto, pkp czy poczta polska też są umocowani
    > do pobierania należności (utarg), a to już jest dosyć popularna
    > działalność :) Tylko te odsetki mnie niepokoją. Zapisze coś w umowie,
    > i dam komuś spojrzeć.

    Pewnie masz rację, ja z umowami agencyjnymi do czynienia
    nie miałem nigdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-03-05 20:36:57
    Od: w...@g...com

    On 5 Mar, 18:27, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Ja mam - i też tutaj pytam, bo wychodzi taniej ;-) Ale przy grubszych
    > sprawach płacę i mam jakieś zabezpieczenie.

    Dziękuje za wszystko.
    No cóż, dwie księgowe mówiły mi, że nie mogę na swoje konto w ogóle
    nic przyjmować, bo będzie to jako dochód, a z drugiej strony dochód to
    to na co mam faktury :) A ja w samym zdaje się w samym kodeksie
    cywilnym znalazłem i kwestię umocowania prawnego do pobierania
    świadczeń w ramach umowy agencyjnych.....także, czasami lepiej samemu
    pogrzebać. Do póki nie będzie mi to przeszkadzać w robieniu biznesu,
    będę starał się sam sobie radzić. Oczywiście z pomocą tej i innych
    grup dyskusyjnych, bo nie ma lepszego źródła studium przypadku :)

    Pozdrawiam i sukcesów życzę.
    Whatlogin

  • 13. Data: 2009-03-05 22:09:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >No cóż, dwie księgowe mówiły mi, że nie mogę na swoje konto w ogóle
    nic przyjmować, bo będzie to jako dochód, a z drugiej strony dochód to
    to na co mam faktury :) A ja w samym zdaje się w samym kodeksie

    Co za bzdura. A jezeli wystawiasz fakture na usluge, za ktora platnosc
    pobierasz przelewem, to co?
    Te kseigowe by Ci go kazaly dwa razy opodatkowac?