  • 1. Data: 2002-10-01 19:29:13
    Temat: DG kwota zwolniona od podatku
    Od: <v...@i...pl>

    Od miesiaca mam zarejestrowana DG, moj przychod za wrzesien to kole 1100 zl.
    Czytam wlasnei, ze jest cos takiego, jak kwota zwolniona od podatku (2727
    zl).Jak to dziala? Czy to znaczy, ze nic nie place urzedowi skarbowemu,
    dopoki nie przekrocze tejze kwoty? (za piękne, zeby bylo prawdziwe!) Czy tez
    place, a potem sobie cos w sotunku rocznym odliczam? Albo moze w ogole sie
    nie lapie na to, bo jako osoba fizyczna mam dochod z umowy o dzielo (500
    zl). No ale za to zatrudniajaca mnie szkola odprowadzila podatek, wiec na
    zdrowy rozum to co innego. Jako firma osiagnelam swoj pierszy dochod. Innymi
    slowy, powiedzcie ludzie, jak ma sie rozliczyc z tej kwoty, bo bede to robic
    pierwszy raz w zyciu. Z gory dzieki!
    verisa

  • 2. Data: 2002-10-01 20:08:05
    Temat: Odp: DG kwota zwolniona od podatku
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zl).Jak to dziala? Czy to znaczy, ze nic nie place urzedowi skarbowemu,
    > dopoki nie przekrocze tejze kwoty? (za piękne, zeby bylo prawdziwe!)

    Tak, nic nie płacisz... Potem w następnym miesiącu w PIT 5 naliczasz dochód
    rosnąco za ten miesiąc i następny i dopiero jak przekroczysz tą magiczną
    liczbę płacisz podatek od kwoty ponad.

    Wiola

  • 3. Data: 2002-10-01 22:07:40
    Temat: Re: Odp: DG kwota zwolniona od podatku
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Tak, nic nie płacisz... Potem w następnym miesiącu w PIT 5 naliczasz dochód
    >rosnąco za ten miesiąc i następny i dopiero jak przekroczysz tą magiczną
    >liczbę płacisz podatek od kwoty ponad.

    Może to głupie pytanie, ale czy tak samo jest gdy pracuje się
    jednocześnie na etacie, czy też płaci się od samego początku ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-10-02 07:08:32
    Temat: Re: DG kwota zwolniona od podatku
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Może to głupie pytanie, ale czy tak samo jest gdy pracuje się
    > jednocześnie na etacie, czy też płaci się od samego początku ?

> [...]
    W przypadku umowy o pracę kwota wolna podatkowa jest ustalona w wyskości (
    2002r) 43,18 miesięcznie .Zaznaczam że jest kwota podatku.

  • 5. Data: 2002-10-02 09:02:57
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    ppinq wrote:

    > Może to głupie pytanie, ale czy tak samo jest gdy pracuje się
    > jednocześnie na etacie, czy też płaci się od samego początku ?

    Tak samo, Tylko jeśli nic się nie zmieniło w ciągo ostatnich 2 lat, to
    trzeba pracodawcę powiadomić, że ma zaprzestać odliczania kwoty wolnej
    przy opodatkowaniu dochodów z tytułu UoP

  • 6. Data: 2002-10-02 10:16:19
    Temat: A czy...
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl>

    > Tak samo, Tylko jeśli nic się nie zmieniło w ciągo ostatnich 2 lat, to
    > trzeba pracodawcę powiadomić, że ma zaprzestać odliczania kwoty wolnej
    > przy opodatkowaniu dochodów z tytułu UoP

    taka zasada jest też jeżeli chodzi o zlecenie-umowę, zlecenie o dzieło
    itp.., czy tutaj od razu płacimy 20 % podatku?

    Wiola

  • 7. Data: 2002-10-02 10:37:27
    Temat: Re: A czy...
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Wiola napisał:

    > taka zasada jest też jeżeli chodzi o zlecenie-umowę, zlecenie o dzieło
    > itp.., czy tutaj od razu płacimy 20 % podatku?
    Przy zleceniach i o dzieło nie potrąca sie "kwoty wolnej". Sa tylko
    koszty i 20% podatku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-02 11:23:56
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Tak samo, Tylko jeśli nic się nie zmieniło w ciągo ostatnich 2 lat, to
    >trzeba pracodawcę powiadomić, że ma zaprzestać odliczania kwoty wolnej
    >przy opodatkowaniu dochodów z tytułu UoP

    W tym właśnie rzecz, ale spytałem bardzo mętnie :-)
    Chodzi o to, że chciałbym odsunąć w czasie, maksymalnie na ile to
    możliwe, powiadomienie pracodawcy (cóż, taka sytuacja).
    Szacuję, że pierwsze większe przychody pojawią się dopiero kilka
    miesięcy od rozpoczęcia DG i po prostu potrzebuję trochę czasu
    na "rozruch".
    Zastanawiam się więc, czy nie dawałoby do tego podstaw brzmienie
    art.32 ust.3 pkt.3, bo oczywiście oświadczyłem kiedyś (PIT-2), że:
    "nie osiągam dochodów, od których jestem obowiązany opłacać zaliczki
    na podst. art.44"
    Mowa tu o _opłacaniu_ zaliczek, więc gdybym nie powiadamiając pracodawcy
    mógł również skorzystać z kwoty wolnej to wszystko byłoby OK, bo nie
    byłoby czego opłacać.
    Nie wiem tylko czy taka interpretacja jest poprawna, bo jednak przez
    pewien czas miałoby miejsce podwójne odliczanie (DG i zakład pracy).

    A może lepiej w ogóle nie pchać się w jakikolwiek dochód, porobić
    większe zakupy i przez dłuższy czas wykazywać stratę ?

    Naprawdę jest to dla mnie duży problem, tym bardziej że również nie
    mogę zasłaniać się jakimś najmem czy czymś podobnym.

  • 9. Data: 2002-10-02 11:30:40
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Tak samo, Tylko jeśli nic się nie zmieniło w ciągo ostatnich 2 lat, to
    > trzeba pracodawcę powiadomić, że ma zaprzestać odliczania kwoty wolnej
    > przy opodatkowaniu dochodów z tytułu UoP

    A jesli pracujesz na umowe o dzielo, to nie jest zadna kwota wolan
    uwzgledniana, tylko placisz zaliczki w wysokosci 20 % dochodu. Kwote wolna
    rozliczasz w ramach DG (placisz pierwsza zaliczke dopiero, gdy dochod Z DG !
    przekroczy kwote wolna). Wszystko sie wyrownuje w momencie zlozenia
    rozliczenia rocznego (do 30.04.2003).

  • 10. Data: 2002-10-02 11:34:55
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    ppinq wrote:

> [...]
    >
    > Naprawdę jest to dla mnie duży problem, tym bardziej że również nie
    > mogę zasłaniać się jakimś najmem czy czymś podobnym.

    Obejśc zgodnie z prawem tego się nie da, ale tak naprawdę US nawet w
    wypadku kontroli za dany rok nie sprawdza czy to zawiadomienie
    złożyłeś, więc szanse, że się wyda są raczej zerowe. Chyba, ze np twój
    pracodawca gdy dowie się, że masz DG zechce ci dołożyć i złoży jakiś
    donos