  • 21. Data: 2007-06-14 21:27:06
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jun 2007, Paweł K wrote:

    > Witam,
    > Czy przy jednoosobowej działalnosci gospodarczej w pieczatce jest wymagane
    > podanie obok nazwy firmy

    wKF: obok *firmy*.
    Firma to właśnie nazwa, nazwa działalności gospodarczej którą
    posługuje się przedsiębiorca, definicja w Kodeksie Cywilnym :)
    Tu:
    _117.html

    W archiwach znajdziesz, co *musi* byc na pieczątce, jest
    to REGON.
    IMO da się wydedukować że na pieczątce nie może być informacji
    wprowadzających w błąd i jest to koniec listy wymagań wobec
    pieczątki.

    > imienia i nazwiska?

    ...przecież stanowi firmę.
    IMO - firmy na pieczątce być nie musi (!), ale jeśli jest
    to z natury rzeczy *zawiera* imię i nazwisko.

    > Czy tylko wystarczy ze bedzie sama nazwa firmy adres nip i regon

    NIP to musi być na ofertach i fakturach :), na pieczątce MOŻE
    być, owszem, podobnie jak adres.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-06-15 06:22:26
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 14 czerwca 2007 23:22
    (autor lwh
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f4sbij$7o3$1@news.onet.pl>):

    > A może PESEL,

    Nie, bo nie jest unikalny niestety.

    > REGON,

    Nie bo to dla firm.

    > nr dowodu osobistego,

    Nie bo się zmienia

    > książeczki wojskowej,

    nie każdy ją ma.

    > legitymacji ubezpieczeniowej, itp ?

    mogłoby być też, ale w Polsce ZTCW tego nie ma.

    NIP jest najlepszy, bo każdy go ma... Dzieci nie mają, ale docelowo mają
    mieć, więc żaden problem wydać nieco wcześniej.

    > Adolf kazał numerować podludzi i był lament.

    A Fołtyn ponumerował i cała Generacja jest nawet z tego dumna. Więc....

    A nazwiska są po prostu nieużyteczne. I tak nie identyfikują jednoznacznie i
    i tak w kontaktach z urzędami tak naprawdę posługujemy się numerami.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 23. Data: 2007-06-15 06:26:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 14 czerwca 2007 23:06
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706142305350.3296@athlon64>):

    > ???
    > Chyba jesteś niepoważny.

    Dlaczego? DG OF to się kojarzy z małymi wypierdkami typu budka z truskawkami
    na targowisku... Jak przedsiębiorstwo ma większy obrót to się przekształca
    w zoo. DG OF to taka zmutowana forma dla drobnych działań. W Polsce
    oczywiście zdegenerowana nadmiarem papierów i trudności, co stwarza może
    iluzję ,,wielkiego przedsiębiorcy'', ale tak naprawdę działania na KC to są
    działania dla drobnych dłubaczy.

  • 24. Data: 2007-06-15 06:30:23
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 14 czerwca 2007 23:04
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706142302200.3296@athlon64>):

    > No i nie zniknęło!

    Zniknęło. Firmą nie jest już nazwisko, tylko nazwa wywodząca się z nazwiska.
    To znaczy można taką firmę sprzedać i będzie się nadal nazywała Smolik choć
    właścicielem będzie Wrak Tristana. Co w przypadku sytuacji na KC nie może
    mieć miejsca, bo tam ten Smolik jest nazwiskiem tymczasowo podniesionym do
    rangi firmy.

    Dlatego lepiej mieć przedsiębiorstwo Jamniki Wrak Tristana, bo po sprzedaży
    będzie nadal Jamniki tyle że Jamniki Zenobiusz Bryczko. Przy unikaniu
    eksponowania nazwiska w zasadzie można nawet uniknąć zauważenia przez
    klientów zmiany.

  • 25. Data: 2007-06-15 09:16:32
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-06-2007 o 08:22:26 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > Nie bo to dla firm.

    Nieprawda!

    Do tego gdybym miał wybierać to bym wolał REGON, bo w kontaktach z GUS
    najlepiej wychodzę(czekam 10 min, nic nie płacę i panienki ładne ;) )

  • 26. Data: 2007-06-15 09:57:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 08:30:23 +0200, Wrak Tristana napisał(a):
    [...]>
> [...]
    > sprzedaży będzie nadal Jamniki tyle że Jamniki Zenobiusz Bryczko. Przy
    > unikaniu eksponowania nazwiska w zasadzie można nawet uniknąć zauważenia

    Ale co ty opowiadasz. O jakiej sprzedaży mówisz.

    jeżeli chodzi ci o DG, to nie możesz sprzedać firmy, tylko ewentualnie
    jej majątek. Więc nie o to ci zapewne chodzi.

    jeżeli chodzi o sp. z o.o. i wyżej, to przecież przy zmianie właściciela
    nie zmienia się nazwa firma. Więc jeżeli się nazywała Smolik dalej się
    może nazywać Smolik.

    p. m.

  • 27. Data: 2007-06-15 10:26:32
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 11:16
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.ttyhdujeipkhj4@unk>):

    > Nieprawda!

    No przecie osoby fizyczne nie mają Regonów...

    > Do tego gdybym miał wybierać to bym wolał REGON, bo w kontaktach z GUS
    > najlepiej wychodzę(czekam 10 min, nic nie płacę i panienki ładne ;) )

    A ja wręcz przeciwnie. US mam co 2 metry, a GUS w mieście wojewódzkim xx km
    ode mnie...

  • 28. Data: 2007-06-15 10:27:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 11:57
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Ale co ty opowiadasz. O jakiej sprzedaży mówisz.
    > jeżeli chodzi ci o DG, to nie możesz sprzedać firmy, tylko ewentualnie
    > jej majątek.

    No właśnie o tym mówię. To znaczy część firmy możesz sprzedać, stąd też
    pisałem, że eksponowanie nazwiskowej części jest takie sobie.

    > jeżeli chodzi o sp. z o.o. i wyżej, to przecież przy zmianie właściciela
    > nie zmienia się nazwa firma. Więc jeżeli się nazywała Smolik dalej się
    > może nazywać Smolik.

    No właśnie o tym mówię.

  • 29. Data: 2007-06-15 13:24:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Dlaczego? DG OF to się kojarzy z małymi wypierdkami typu budka z truskawkami
    > na targowisku... Jak przedsiębiorstwo ma większy obrót to się przekształca
    > w zoo.

    :P
    Mi się zaraz skojarzyło z klatką i kratami ;>
    spzoo i SA służą do ZMNIEJSZENIA bezpieczeństwa obrotu gospodarczego,
    celem ochrony majątku właścicieli. Tym kosztem uzyskuje się drogę do
    robienia nieco ryzykowniejszych posunięć... i to jest prawda, iż
    przyczynia się (jakoś) do dania szansy szybszego rozwoju.
    Kosztem ryzyka wierzycieli (którzy willi właściciela nie wezmą).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2007-06-15 13:33:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Dlatego lepiej mieć przedsiębiorstwo Jamniki Wrak Tristana,

    To Twoje zdanie. Możesz takie mieć.
    Tyle, że nie jest to obowiązująca zasada, że "lepiej" AFAIK :O

    > bo po sprzedaży
    > będzie nadal Jamniki tyle że Jamniki Zenobiusz Bryczko. Przy unikaniu
    > eksponowania nazwiska w zasadzie można nawet uniknąć zauważenia przez
    > klientów zmiany.

    Tylko tych ...co najmniej lekkomyślniejszych (żeby kogoś nie obrazić
    przy okazji ostrzejszym sformułowaniem) klientów.
    Ci ostrożniejsi zaczynają właśnie od sprawdzania nazwisk.
    Bez tego sprawdzania są płacze i zgrzytania zębów - na wszystkich
    grupach news zahaczających jakkolwiek o jakikolwiek sprzęt również.
    Kupuje później taki "nie zwracający uwagi na nazwiska" klient
    fotoaparat marki Praktica... :> (nie idzie o literówkę w nazwie
    typu Sony/Sonny, lecz "prawdziwą" Prakticę żeby była jasność).

    pzdr, Gotfryd