  • 11. Data: 2007-06-15 18:01:47
    Temat: Re: DG początki
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 16:49:01 +0200, szomiz napisał(a):

    > Użytkownik "belelok" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale skad ta irracjonalna obawa przed VAT'em? Ten podatek tak na prawde
    > placa twoi klienci a nie ty...

    Tak naprawdę to jego klienci płaca także jego PIT,ZUS oraz koszty
    uzyskania przychodu.

    A w jego sytuacji (sprzedaż dla ludności) VAT oprócz tego że można sobie
    np. laptopa kupić za 4/5 ceny, jest tylko zbędna papierkologią. IMHO.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-06-15 18:45:15
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 16:49
    (autor szomiz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f4u8ui$o8t$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Użytkownik "belelok" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale skad ta irracjonalna obawa przed VAT'em? Ten podatek tak na prawde
    > placa twoi klienci a nie ty...

    Hehehehe, nawiniak....

    Zawsze kupujesz tam gdzie drożej?

    A na Alledrogo konkurencja jest podwójna, bo sporo jak nie większość
    handlowców to przestępcy skarbowi i są do przodu także o inne podatki i
    haracze.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 13. Data: 2007-06-16 12:29:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A w jego sytuacji (sprzedaż dla ludności) VAT oprócz tego że można sobie
    > np. laptopa kupić za 4/5 ceny, jest tylko zbędna papierkologią. IMHO.

    Nie przesadzaj - chyba, ze sobie tego laptopa sam robi z odpadkow (jak
    McGyver). Laptop bedzie tanszy o VAT od jego marży.
    Co innego przy uslugach - tutaj w skrajnych przypadkach usluga moze byc
    tansza o caly VAT

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2007-06-16 14:00:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 14:29:49 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > McGyver). Laptop bedzie tanszy o VAT od jego marży. Co innego przy
    > uslugach - tutaj w skrajnych przypadkach usluga moze byc tansza o caly

    Zaraz, jeżeli kupi laptopa za 1000+VAT (dla równego rachunku załóżmy że
    jest to mocno niewypasiony laptop), zaś zarobi 2000+VAT, to od sprzedaży
    odprowadza 440zł pomniejszone o 220zł, mylę się?

    p. m.

  • 15. Data: 2007-06-16 15:50:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > Zaraz, jeżeli kupi laptopa za 1000+VAT (dla równego rachunku załóżmy że
    > jest to mocno niewypasiony laptop), zaś zarobi 2000+VAT, to od sprzedaży
    > odprowadza 440zł pomniejszone o 220zł, mylę się?

    Nie mylisz się.
    Ale marketing wciskasz nie gorzej od rządu ;)
    Pomijasz, że ów VAT pochodzi od klientów, dla których jest DROŻEJ niż
    u konkurencji "bez VAT".
    Ci klienci owego VATu *nie odliczyli*, dla nich to była TAKA SAMA
    część ceny jak wartość netto.
    Inaczej mówiąc, przy sprzedaży dla "ludzi z ulicy" konkurencja zarobi
    (przy tych samych cenach) 2000 zł plus równowartość VATu, zapłaci
    ten VAT przy zakupie, nic nie odliczy - i w tym momencie jest
    "na zero" (ma w kasie tyle samo co VATowiec ktory nie wiedzieć
    czemu cieszy się że coś odliczył).
    Za to w momencie zamykania DG, podarowania tego lapka komuś itp.
    manewru pt. "zbycie niezepsutego lapka inaczej niż przez sprzedaż
    rynkową" VATowiec zapłaci równowartość uprzednio "odliczonego" VATu
    tak po prostu "za nic", a nieVATowiec już palcem nie kiwnie :]

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-06-16 21:20:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > Czy teraz lepiej?

    Przynajmniej ja i przynajmniej na razie ;) nie wnoszę zastrzeżeń :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-06-16 21:48:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 17:50:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...]
    > Nie mylisz się.
    > Ale marketing wciskasz nie gorzej od rządu ;) Pomijasz, że ów VAT
    > pochodzi od klientów, dla których jest DROŻEJ niż
    > u konkurencji "bez VAT".

    A i owszem :). O tym aspekcie zapomniałem. Wobec tego się
    poprawiam:

    "W jego sytuacji (sprzedaż dla ludności) vat oznacza większe
    podatki, oraz zbędna papierkologia. Może mu się to częściowo zwrócić (w
    sensie dorównać troche do sytuacji kiedy jest bez VATu) kiedy sobie np.
    kupi laptopa za 4/5 ceny"

    Czy teraz lepiej?

    p. m.

  • 18. Data: 2007-06-18 16:22:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 08:35
    > (autor belelok
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <f4tbvc$s6r$1@news.onet.pl>):

    > No przy takim profilu pozostaje Ci ZTCW PKPiR + VAT. No pomijając oczywiście
    > FK, ale tego nie chcesz.

    moze jest ambitny i chce ? :)

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 19. Data: 2007-06-19 14:31:07
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 czerwca 2007 18:22
    (autor Sowiecki Agent
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f56bg6$vp$1@inews.gazeta.pl>):

    > moze jest ambitny i chce ? :)