  • 1. Data: 2007-06-13 12:40:38
    Temat: DG w wynajętym mieszkaniu
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Witam,

    Wynajmuję mieszkanie w celach mieszkaniowych ;)

    1. Chciałbym przenieść tam swoją DG. Nie zamierzam wydzielać jej
    specjalnego obszaru w tym mieszkaniu - biurko z komputerem w kącie i
    tyle. Czy poza faktem zgłoszenia umowy najmu do US (co może być
    problemem, jeśli właściciel nie płaci podatków) rodzi to jakieś
    zobowiązania?
    2. Czy właściciel musi się zgodzić na to, żebym ja mógł tam przenieść DG?
    3. Co jeśli oprócz mojej DG będę tam chiał umieścić siedzibę SC. Czy
    mogę zapisać w umowie spółki, że wnoszę prawo do użytkowania mieszkania,
    które wynajmuję?

    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2007-06-13 13:15:00
    Temat: Re: DG w wynajętym mieszkaniu
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 13-06-2007 o 14:40:38 cb <c...@N...onet.pl> napisał:

> [...]
    > zobowiązania?
    > 2. Czy właściciel musi się zgodzić na to, żebym ja mógł tam przenieść DG?

    ponoć interpretacje są takie, że jeśli wykorzystujesz tylko kąt
    pomieszczenia,
    a w pozostałych kątach mieszkasz to nie podlega to pod podatek od
    nieruchomości
    od działalności gospodarczej. co innego jeśli prowadzisz biuro,
    przyjmujesz klientów
    itp. był niedawno artykuł w gazecie prawnej lub rzeczypospolitej.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-06-13 17:14:24
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 13 Cze, 14:40, cb <c...@N...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tyle. Czy poza faktem zgłoszenia umowy najmu do US (co może być
    > problemem, jeśli właściciel nie płaci podatków) rodzi to jakieś

    To czy wlasciciel placi podatki, to juz jego sprawa :)

    > 2. Czy właściciel musi się zgodzić na to, żebym ja mógł tam przenieść DG?

    Powinienes miec dokument, ktory potwierdzalby prawo do tego, by te
    dzialalnosc tam prowadzic. Moglaby to byc np. umowa uzyczenia. Zeby
    nie musiala rodzic obowiazkow podatkowych (Twoj przychod z tego
    tytulu) powinna byc uzyczeniem np. tylko adresu dla siedziby
    prowadzonej dzialalnosci (przecwiczone! ;) ) i miejsca przechowywania
    kpir.

    Bez tego dokumentu (badz bez umowy najmu) US nie przyjmie do
    wiadomosci nowego adresu dzialalnosci gospodarczej. Sama umowa najmu
    mieszkania, jesli nie bedzie wzmianki o prowadzonej tam DG nie
    wystarczy.

    > 3. Co jeśli oprócz mojej DG będę tam chiał umieścić siedzibę SC. Czy
    > mogę zapisać w umowie spółki, że wnoszę prawo do użytkowania mieszkania,
    > które wynajmuję?

    Nie za bardzo, choc 100% pewnosci mi brak. Bo prawo uzytkowania
    mieszkania nie stanowi majatku spolki. Nie da sie go wniesc.
    Za to wystarczy okreslenie tego miejsca jako siedziby, przy czym
    dokument opisany przeze mnie wyzej jest konieczny.

    Jagna :)

  • 4. Data: 2007-06-13 23:22:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 17:14:24 +0000, Jagna napisał(a):

    > Bez tego dokumentu (badz bez umowy najmu) US nie przyjmie do wiadomosci
    > nowego adresu dzialalnosci gospodarczej. Sama umowa najmu mieszkania,
    > jesli nie bedzie wzmianki o prowadzonej tam DG nie wystarczy.

    Poprawka, US *może* nie przyjąć do wiadomości nowego adresu. W moim
    przypadku 2x przyjął bez pytania się o dokument.

    p. m.

  • 5. Data: 2007-06-14 09:22:51
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-06-2007 o 01:22:41 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Poprawka, US *może* nie przyjąć do wiadomości nowego adresu. W moim
    > przypadku 2x przyjął bez pytania się o dokument.

    No właśnie - niech ktoś powie co mogą zrobić - prowadzę działalność
    pod adresem takim a takim. Wszytsko legalnie, jednak nie mam umowy najmu
    z adnotacją o pozowoleniu na prowadzenie DG. US nie chce przyjąć
    NIP-1 - ale mówię panience z okienka żeby się szła "poperfumować",
    albo wysyłam pocztą. Zostaję wezwany do uzupełnienia papierów,
    mówię że nie mam - no i o teraz. DG prowadzę legalnie, wynajem jest
    legalny,
    podatki płacę prawidłowo - co mogą zrobić - przecież nie zabronią mi
    prowadzenia DG,
    do papierów i wysokości podatku załóżmy nie ma o co się przyczepić - to co
    mogą?

    Tak na marginesie - jest kolejny absurd, gdyż przepisy podatkowe powinny
    służyć
    *tylko* jako wzorzec obliczania i odprowadzania podatku,
    a doszły do miejsca w którym determinują postępowanie.

  • 6. Data: 2007-06-14 10:25:59
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Jagna napisał(a):

    > To czy wlasciciel placi podatki, to juz jego sprawa :)

    Janse. Chodziło mi tylko o to, czy jeśli płaci, to nie będzie musiał z
    powodu mojej DG płacić więcej.

> [...]
    > tytulu) powinna byc uzyczeniem np. tylko adresu dla siedziby
    > prowadzonej dzialalnosci (przecwiczone! ;) ) i miejsca przechowywania

    A użyczenie tylko adresu i hmm.. miejsca przechowywania nie powoduje u
    mnie przychodu? W końcu na miejsce przechowywania trzeba poświęcić jakiś
    tam ułamek mieszkania.

    Tomasz

  • 7. Data: 2007-06-14 12:38:12
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 12:25, cb <c...@N...onet.pl> wrote:

    > Janse. Chodziło mi tylko o to, czy jeśli płaci, to nie będzie musiał z
    > powodu mojej DG płacić więcej.

    Jeśli powierzchnia zajmowana przez dzialalnosc gospodarcza bedzie
    okreslona w ilosci metrow kwadratowych (bo nie bedzie to np. szuflada
    biurka ;) ), to podatek od nieruchomosci powinien byc od tego metrazu
    naliczony w wyzszej kwocie, okreslonej przez UM.
    Co do podatku dochodowego wlasciciela - bez zmian :)

    > A użyczenie tylko adresu i hmm.. miejsca przechowywania nie powoduje u
    > mnie przychodu? W końcu na miejsce przechowywania trzeba poświęcić jakiś
    > tam ułamek mieszkania.

    Jesli jestes w stanie okreslic jego wysokosc, dla bezpieczenstwa warto
    by te wartosc wpisac do przychodu, ale jesli to faktycznie bedzie
    adres i "szufladka", czy tez blat biurka...
    Powiem tak - nie zdarzylo mi sie jeszcze, zeby z tego tytulu US chcial
    by wykazac ten przychod. Choc zgodnie z przepisami - powienien.
    Tylko ile to jest warte? ;>

    Jagna

  • 8. Data: 2007-06-14 12:42:30
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 11:22, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > prowadzenia DG,
    > do papierów i wysokości podatku załóżmy nie ma o co się przyczepić - to co

    Wydaje mi sie, ze w tym wypadku wezwa Cie do zlozenia wyjasnien i
    spisza protokol, gdzie wynajmujesz, od kogo, za ile. Potem wezwa druga
    strone, czyli wlasciciela lokalu i tez spisza protokol.
    Zdaje sie, ze nie ma przeciwskazan by umowa najmu byla zawarta ustnie.

    Ale, jak napisalam - wydaje mi sie... ;)

> [...]
    > *tylko* jako wzorzec obliczania i odprowadzania podatku,
    > a doszły do miejsca w którym determinują postępowanie.

    Prawda. Zreszta nie tylko te przepisy, bo coz mozna powiedziec o
    projektowanych zmianach dla dzialalnosci rzemieslniczej? Zgroza....
    a ponoc jest SWOBODA prowadzenia DG.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2007-06-14 13:09:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-06-2007 o 14:42:30 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Prawda. Zreszta nie tylko te przepisy, bo coz mozna powiedziec o
    > projektowanych zmianach dla dzialalnosci rzemieslniczej? Zgroza....
    > a ponoc jest SWOBODA prowadzenia DG.

    Ta swoboda to tak samo jak ministerstwo miłości w orwellu :)

  • 10. Data: 2007-06-14 17:47:43
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 15:09, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > Dnia 14-06-2007 o 14:42:30 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ta swoboda to tak samo jak ministerstwo miłości w orwellu :)

    A czy my czasami nie uprawiamy "myslobrodzenia"? ;>
    Uwazaj na Policje Mysli ;)

    Jagna