  • Data: 2008-03-27 12:56:22
    Temat: Re: DG - wyjazd właściciela a KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Mar 2008, Qulki wrote:

    > DG na warunkach ogólnych.
    >
    > Zlecenie w formie umowy na przygotowanie oraz poprowadzenie prezentacji
    > programu dla Klientów Zleceniodawcy.
    [...przesunięcie...]

    > Jak prawidłowo obliczyć równowartość diety do zaliczenia w KUP ?

    Do diety przepis jest prosty: zależy *wyłącznie* od czasu wyjazdu.

    > Co, oprócz równowartości diety, mogę zaliczyć w KUP i na jakich zasadach
    > (dowody) w powyższym przypadku ?
    [...wstawione...]

    > Prezentacja wiąże się z wyjazdem poza miejsce siedziby Wykonawcy - "podróż
    > służbowa" oraz noclegiem pomiędzy prezentacjami (w róznych miastach).
    >
    > Wyjazd prywatnym samochodem (nie swoim) nie wprowadzonym do ŚT oraz nie
    > ewidencjonowanym kilometrówką.

    Dowody księgowe, czyli np. faktury za hotel (nie przysługuje odliczenie
    VAT!), przy czym z samochodem to IMO prośba o kłopoty.

    Primo, to wydatki są limitowane kilometrówką i już - co to znaczy "nie
    ewidencjonowanym"? Nie chce Ci się założyć kilometrówki czy jak?
    Każdy tak by mógł powiedzieć :P
    Nie ma kilometrówki - nie ma prawa do kosztów, proste.
    Za to jest pytanie o *przychód* z tytułu użytkowania tego pojazdu.

    Możliwości?
    - uzyczenie (nieodpłatnie).
    Przychód ma ten kto korzysta, musi go doliczyć do KPiR :) (jest
    kolumna na "przychody uboczne" :>)
    - najem. Wynajmujący musi sam płacić podatek.
    - częściowo odpłatne świadczenie, czyli najem po cenie nierynkowej,
    patrz przepis nakazujący część nieodpłatną zaliczyć do przychodu
    korzystającego.

    I teraz pytanie: komu, czy i jak zdarzyło się ew. spierać z US
    w sprawie wysokości czynszu, bo jak rozumiem "rynkowa wartość
    najmu samochodu" jest do wzięcia w ten sposób, że dzwoni się
    do wypożyczalni samochodów i pyta ile kosztuje dzień wynającia
    samochodu danej marki i modelu?

    pzdr, Gotfryd