    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG wyłącznie w ramach spółki cywilnej?
    Date: Thu, 17 Jun 2004 08:27:22 +0200

    Takie zbiorku urban legend dawno nie widziałam...

    Użytkownik Natek napisał:

    > Nie znam szczegółów, ale ćwierkają, że podobno
    > spółki cywilne mają za jakiś czas zniknąć
    > ze względu na niedostosowanie do Unii.
    > Radziłabym Ci pogadać z naprawdę dobrym prawnikiem
    > specjalizującym się w prawie gospodarczym, bo może się
    > okazać, że za rok będziesz musiał spółkę zamykać
    > i zakładać od nowa w formie którejś ze spółek prawa
    > handlowego. Może warto od razu się zarejestrować
    > jako sp. jawna albo partnerska (ale zaznaczam, że
    > nie mam pojęcia, czy te akurat są 'bezpieczne', piszę
    > o nich, bo funkcjonują bardzo podobnie do cywilnych).
> [...]

    Jeżeli zlikwidowano by spółki cywilne (a to pierwsza urban legend którą
    przytaczasz) to dotychczasowe C *przekształciłyby* sie w inne spółki a
    nie likwidowały. Ma to miejsce także obecnie ponieważ spółka cywilna ma
    obraniczony limit obrotów powyżej którego *musi* przekształcić się w
    spółkę prawa handlowego.

    Dalej:
    Spółka partneska to forma zastrzezony dla pewnych specyficznych
    działalności - tzw. wolnych zawodów i nie jest zamiennikiem swobodnym
    półki jawnej.

    Spółki osobowe prawa handlowego nie sa podatnikami podatku dochodowego.
    Podatnikim jest każdy wspólnik osobno jako osoba fizyczna.
    Osoba fizyczna może wybrać opodatkowanie stawką liniową 19% (poza
    pewnymi wyłączeniami).

    A spółki kapitałowe maja owszem tylko jedną stawkę ale za to drugie tyle
    podatku o dywidendy.

    Może jak o czyms nie masz pojęcia to chociaz nie będziesz plótł?
    No chyba że musisz pisac cokolwiek bo Cie rozsadza? ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl