    From: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG wyłącznie w ramach spółki cywilnej?
    Date: Thu, 17 Jun 2004 17:12:41 +0200

    Natek<n...@o...pl>
    news:xn0djlp1ha64p2002@news.onet.pl:

    > Paweł Niezbecki w news:capgr2$1t5v$1@mamut.aster.pl:

    [...]
    > Każdy wspólnik rozlicza się osobno
    > z podatku dochodowego, ale spółka ma też wspólny NIP
    > i pod tym wspólnym rozlicza się z ew. VATu.
    > Jeśli chcesz w ogóle mieć jedną nazwę takiej spółki, to
    > muszą się w niej znaleźć nazwiska wszystkich
    > wspólników - pamiętaj o tym przy składaniu zgłoszenia DG.
    > Każdy wspólnik 'zgłasza się' osobno.

    wiem, wiem - to już mamy za sobą :)

    > Nie znam szczegółów, ale ćwierkają, że podobno
    > spółki cywilne mają za jakiś czas zniknąć
    > ze względu na niedostosowanie do Unii.

    Tak, też słyszałem. Cywilna to na początek.

    Być może już od nowego roku przekształcimy się w jawną.

    [...]
    > Może warto od razu się zarejestrować
    > jako sp. jawna albo partnerska

    Partnerska odpada, bo wszyscy 'partnerzy' muszą być tłumaczami przysięgłymi,
    a ja nie jestem i nie widzę wielkich korzyści z zostawania.

    [..]
    > Minusem 'handlowych' są znacznie wyższe koszty
    > rejestracji,

    jednorazowo

    > ale podobno mają dużo plusów - np. nie
    > ma wyższych progów podatkowych - jedna stawka,
    > jak dla przedsiębiorstw - a cywilna przedsiębiorstwem
    > nie jest i masz progi jak w opodatkowaniu os. fizycznych.

    W cywilnych i indywidualnej DG jest już teraz tak samo :)

    Dzięki za życzliwe słowa :)

    P.