  • Data: 2004-02-06 16:48:30
    Temat: Re: Darmowe oprogramowanie w firmie
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Offtopicznie trochę... Jednak w kwestii formalnej nie odpuszczę. Win98
    > może działać jako prosty serwer plików i wydruków. I może działać
    > sprawnie - kwesta kilku naprawdę prostych zaklęć. I to, co ważne:
    > jeśli w firmie nie ma kogoś, kto potrafi użyć tych kilku zaklęć dla
    > Win98, to kto zajmie się uruchomieniem i utrzymaniem w działaniu
    > serwera pod linuksem??? Jednak wymaga to trochę wiecej wiedzi i
    > umiejętności...

    OFFTOPIC
    To fakt.
    Mojej firmy niestety nie stać na zatrudnienie administratora sieci z
    prawdziwego zdarzenia.
    Role tą powierzono mi (oczywiście za drobną dopłata do pensji), ponieważ
    byłem najbardziej obeznany w technice komputerowej.
    Dość długo opierałem się technologiom na licencji GPL (brak czasu na
    poznanie nowego), niestety gdy ostatnio zacząłem wczytywać się dokładniej w
    najnowsze pomysły licencyjne microsoftu, dałem za wygraną.
    Ściągnąłem OpenOffice i wywaliłem wszystkie pirackie instalki MS.
    Niedługo przyjdzie czas na linuksowy serwer, win 2k umożliwia tylko 10
    połączeń, a nasz lan liczy już 26 stacji.
    Potrzeba matką wynalazków. Wystarczy ktoś zaangażowany, z chęciami i głową i
    można wszystko.
    Inna sprawa, że całe to administrowanie zabiera mi bardzo dużo czasu
    (oczywiście firmę nie stać na wysłanie mnie na jakiekolwiek douczanie).
    Często doczytuję w domu, grzebiąc się w necie (całe szczęście, że mam stały
    dostęp).
    Co do Win 98. Zaklęcia zaklęciami, a user wie swoje - czyli każdego dnia
    biegasz po firmie bo coś gdzieś padło - przykład? - "logowanie" do windy
    przez Esc!, zapchany manager wydruków, nie przełączony switch drukarkowy itd
    Walczę jak się da.
    Poustawiałem wszędzie automatyczne logowanie, ale co z tego jak user
    anulował podłączanie dysków sieciowych, bo mu się ni chciało czekać?
    Dlatego jeśli tylko było to możliwe, przechodziłem na Win NT lub Win 2k
    które do celów administracyjno-sieciowych trochę lepiej się nadają. Win 98
    działa jako serwer u mnie w domu i tu sprawdza się znakomicie, jednak przy
    większej sieci wysiada.

    Sorki za ten przydługi tekst, ale nie mogłem się powstrzymać.
    Czasem trzeba gdzieś odreagować.

    postrofka

    ABax