  • 1. Data: 2002-05-28 00:32:54
    Temat: Darmowy ZUS w mbanku???
    Od: "Krzysztof J" <k...@h...com>

    Mbank sie reklamuje, ze przelewy na ZUS robi za darmo. To taki chwyt
    reklamowy, bo za potwierdzenia przelewu chca 1,5 od kadego przelewu.
    Pytanie: czy mozna nie brac potwierdzen tych przelewow i u wzgledniac je w
    KPiR?
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-05-28 06:30:47
    Temat: Re: Darmowy ZUS w mbanku???
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Krzysztof J napisał:
> [...]
    > chwyt reklamowy, bo za potwierdzenia przelewu chca 1,5 od kadego
    > przelewu. Pytanie: czy mozna nie brac potwierdzen tych przelewow i
    Powiem inaczej - nie ma obowiązku. Do zarachowania w KPiR albo do
    PIT-5 wystarczy wydruk ze strony.
    Ale w razie czego ZUS nie chonoruje takich dowodów, wiec
    jeżeli w ZUS nie bedzie się cos zgadzało, to bedziesz musiał jednak
    potwierdzenia przelewu ściągnąć.

    Tak to jest ze wszyskim co "za darmo". To ja juz wole zapłacic te
    1,2zł miesięcznie w telepekao i mieć normale wyciągi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-28 07:41:31
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    poza tym, musisz jeszcze z czyms chodzic do lekarza,
    a tam tez moga sie nie nabrac na wydruk ekranu,

    droga maddy, od niedawna telepekao24 nie stempluje potwierdzen
    (przyjrzyj sie wyciagowi za kwiecien),
    dlatego zegnam sie z tym bankiem, a szkoda ...

  • 4. Data: 2002-05-28 08:10:58
    Od: <k...@t...pl>

> [...]
    >
    > Tak to jest ze wszyskim co "za darmo". To ja juz wole zapłacic te
    > 1,2zł miesięcznie w telepekao i mieć normale wyciągi.

    Co rozumiesz pod pojeciem "normalne" wyciagi ? Abstrahuje juz od faktu ze w
    telepekao nic nie moze byc normalne :) a mowie to jako ich ponad dwuletni
    klient (na szczescie od miesiaca byly...)

    PK

    PS. Gwoli scislosci nie jest to 1,2zl tylko 9,2zl + 0,1% od sumy przelewow
    wychodzacych...

  • 5. Data: 2002-05-28 08:41:55
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik bromden napisał:
> [...]
    >
    > droga maddy, od niedawna telepekao24 nie stempluje potwierdzen
    > (przyjrzyj sie wyciagowi za kwiecien), dlatego zegnam sie z tym
    Hmm... a to nowina. Wyciągu za kwiecień jeszcze nie dostałam - pani w
    BOKu przepraszała bo maja jakąś reorganizację. Czyżby to jeden ze
    skutków reorganizacji?
    Źle sie dzieje...
    Czy ktos jeszcze w ogole stempluje wyciągi?
    W firmie mamy home banking z BIG BG i ostatnio transakcje
    elektroniczne są na jednym wykazie, niestemplowane. Na wyciągu tez nie
    ma stempli. Tylko na składanych "papierowych" przelewach.
    To chyba taka ogólna tendencja...
    Fajnie, tylko że wiekszośc instytucji ciągle wymaga stempla na wyciągu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-05-31 19:42:35
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:3CF342D3.40202@inzbud.pl...

    > Źle sie dzieje...

    Raczej coraz większą popularność wsród banków
    zdobywa poniższy artykuł Prawa Bankowego

    ////Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w
    związku z dokonywaniem czynności bankowych mogą
    być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników
    informacji. Związane z czynnościami bankowymi
    dokumenty mogą być sporządzane za pomocą
    elektronicznych nośników informacji, jeżeli
    dokumenty te zostaną w sposób należyty utrwalone i
    zabezpieczone.
    2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej
    formę pisemną, uznaje się, że czynność dokonana w
    formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej./////

> [...]
    > elektroniczne są na jednym wykazie,
    niestemplowane. Na wyciągu tez nie
    > ma stempli. Tylko na składanych "papierowych"

    Otoż to :-)

    > Fajnie, tylko że wiekszośc instytucji ciągle
    wymaga stempla na wyciągu.

    Siła bezwładu i dziwna wiara w moc ostemplowanego
    :-)

    Sark

  • 7. Data: 2002-05-31 19:47:34
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:3CF32417.205@inzbud.pl...

    > Ale w razie czego ZUS nie chonoruje takich
    dowodów, wiec
    > jeżeli w ZUS nie bedzie się cos zgadzało, to
    bedziesz musiał jednak
    > potwierdzenia przelewu ściągnąć.

    Ta instytucja w swej daleko posunietej ignorancji
    i bałaganie jaki u niej panuje powinna z
    ocałowaniem ręki przyjmować odręczne oświadczenia
    płatników

    > Tak to jest ze wszyskim co "za darmo". To ja juz
    wole zapłacic te
    > 1,2zł miesięcznie w telepekao i mieć normale
    wyciągi.

    To normalne to brzmi różnie a rozumiem że u ciebie
    to te z pieczątką :-) a np. w mbanku czy w
    inteligo czy w w wolksvagenbanku (rachunki
    firmowe) to zamówiony oddzielnie wyciąg dostajesz
    bez pieczątki ale na firmowym papierze (mniej lub
    bardziej kolorowym)

    Sark

  • 8. Data: 2002-05-31 21:28:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 May 2002, Sark wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ////Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w
    >+ związku z dokonywaniem czynności bankowych mogą
    >+ być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników

    Dzięki ci za cytat, bo już od paru tygodni zbierałem się
    żeby się wyposażyć "w podstawę" do ew. dyskusji :) ale
    do szukania nie doszło :( (choć Prawo Bankowe już sciągnąłem !)
    Dla jasności: podziękowanie jest za fatygę pt. cut&paste
    właściwych paru słów :)
    [...]
    >+ > Fajnie, tylko że wiekszośc instytucji ciągle
    >+ wymaga stempla na wyciągu.
    >+
    >+ Siła bezwładu i dziwna wiara w moc ostemplowanego
    >+ :-)

    No toż trzeba go własnym stemplem... ;) !
    Ostatnio nawet mBank uznaje ;> tak potwierdzony papier !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-06-01 07:03:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    stanpol.com.pl...

    > Dzięki ci za cytat (...)
    > Dla jasności: podziękowanie jest za fatygę pt.
    cut&paste
    > właściwych paru słów :)

    No przeca wiem że nie za moje talenty pisarskie
    :-) no, i nie paru slów, tam jest kilkanaście zdań
    i przez chwilę schowek miałem znacząco zajęty :-))

    > No toż trzeba go własnym stemplem... ;) !

    I chyba taki stempelek ma większą wartość niż np.
    nieostęplowany wydruk z banku ponieważ swoim
    podpisem i pieczęcią firmową potwierdzasz
    zaistnienie pewnych faktów. Moj kolega na
    okoliczność rejestracji u lekarza nosi ze sobą
    takie własne druczki - oświadczenie że dnia tego i
    tego wpłacił przelewem elektronicznym składki na
    .... w wysokości... (z numerami zusowskich kont)
    no i stępelek firmowy, nip, regon, pesel i
    własnoręczny podpis oraz dopisek że jest świadom
    odpowiedzialności karnej za składanie
    nieprawdziwych oświadczeń :-))) ... i funkcjonuje.

    > Ostatnio nawet mBank uznaje ;> tak potwierdzony
    papier !

    Sam optowałem za tym na mbankowym forum aby
    zrezygnowali z konieczności notarialnego
    potwierdzenie (mbiznes konto) i odpuścili ale
    teraz widzę pewne niebezpieczeństwo takiej formy
    (tylko oświadczenie wnioskodawcy z jego podpisem)
    otóż jeżeli taki dokument zginie lub wpadnie w
    czyjeś ręce niepowołane (a dostarczasz kserokpie
    np. do przetargów i nikt ich nie zwraca to bardzo
    łatwo jest założyć konto w banku "pod czyjąś
    firmę" i nagrzeszyć.

    Sark

  • 10. Data: 2002-06-01 07:42:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Jun 2002, Sark wrote:
    [...mBank...]
> [...]
    >+ np. do przetargów i nikt ich nie zwraca to bardzo
    >+ łatwo jest założyć konto w banku "pod czyjąś

    Wniosek "na zaś": dobrze będzie opisywać kopie po co
    i dla kogo są wydawane: "01.VI.2002 dla mBank" :)

    Uwagi:
    1. Jakby to była kopia "notarialna" to sytuacja jest
    ta sama (no, może takich kopii mniej wydajesz :))
    2. Zakładający musi podać adres i telefony (żeby
    korespondencja wróciła !). Ja mam jedno i drugie
    na pieczątce (a ktoś nie ma ?!) - więc jest
    szansa że bank spytał by się co i jak jakby
    się nie zgadzało !

    Pozdrowienia, Gotfryd