    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna a różne urzędy skarbowe
    Date: Fri, 23 Jul 2004 15:46:56 +0200

    On Fri, 23 Jul 2004, Elvgreen wrote:
    [...]
    >+ osób prawnych, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 17 maja 1989r. o
    >+ stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.
    >+ U. Nr 29, poz. 154
    >+ z późniejszymi zmianami), która jest ustawą szczególną w stosunku do ustawy
    >+ o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Hm... na czym ta "szczególność" ma polegać ?
    O ile wiem ogólne zasady stanowią że w razie sprzeczności przepisów
    obowiązuje przepis *nowszy* - pytaniem jest który jest nowszy:
    powołana ustawa czy zapis o limicie ?

    Zupełnie inną sprawą jest prawomocność przepisu, jeśli chodziłoby
    o umowę międzynarodową: czy powołana ustawa to konkordat czy inna
    "wewnątrzpolska" ustawa ?
    I do tego przypadek (jeśli owa umowa to umowa z państwem Watykan)
    byłby "ciekawy": polska Konstytucja NIE przewiduje różnicowania
    "wartości" aktów prawnych (patrz o co pytałem wobez Ordynacji :)),
    wniosek iż "umowy m-narodowe są ważniejsze" nie jest prawidłowy
    dla obywateli polskich, IMHO, tyle że *na zewnątrz* kraju
    prawo krajowe nie obowiązuje... czyli w tym zakresie um.m-nar.
    są "ważniejsze" :)
    Ciekawe co by TK na to powiedział...

    [...]
    >+ Ja rozumiem, że prawo podatkowe jest takie samo dla wszystkich obywateli RP.

    ...tia...
    To nam chyba nie grozi ;)
    Osobiście "bezlimitowe odliczenia" uważam za nieporozumienie, ale rację
    masz: prawo POWINNO być jednakowe...

    pozdrowienia, Gotfryd