    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 20 Oct 2014 23:06:27 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Darowizna dla brata

    On Mon, 20 Oct 2014, dddddddd wrote:

    > dobra, to teraz pytanie jak ustalić wartość tej przyczepy.

    W sprawie formalnej - post Michała widziałeś?
    Bo z jednej strony, pod obowiązek podatkowy nie podlegasz, z drugiej
    musiałoby się nazbierać ponad 10kzł aby "podpaść", a z trzeciej
    skarbówka musiałaby mieć "namiar".
    Moja uwaga zmierzała do tego, że nie jest ZUPEŁNIE obojętny fakt
    niezłożenia deklaracji. Ale przyznam, że sam bym skorzystał
    ze zwolnienia, jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
    Przepis IMO *raczej* jest wymierzony w inną kategorię sfer ;)
    Jak przy ew. następnej "dużej" darowiźnie nie zapomnisz o tej
    przyczepie, to chyba wtedy będzie czas na rozważania.

    > Przyjmijmy że
    > kupiłem ją za 2200zł, do tego wydałem (nie pamiętam dokładnie) kilkadziesiąt
    > zł na rejestrację, wykupiłem ubezpieczenie za 130zł, po tygodniu od zakupu ją
    > sprzedaję. To jaką wartość wpisać w umowie darowizny?

    "Rynkową" :>
    Masz post Liwiusza - tu jest problem taki, że wycena NIE
    sprowadza się do kosztów nabycia.
    Jeśli takie "cosie" występują np. na allegro (alemoto czy jak mu tam),
    to zbierz sobie trochę kopii stron, zapisz gdzieś głęboko w chmurze
    i tyle. EUROTAXa też.

    > niby bez znaczenia, ale
    > można się przyczepić że wartość zaniżona jak się wpisze 2200, bo praktycznie
    > nowa

    ...ale z drugiej strony "nówka śmigana" :> więc za tyle już NIE sprzedasz,
    prawda?

    pzdr, Gotfryd