    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna od rodziców na mieszkanie
    Date: Tue, 18 Jan 2005 05:25:52 -0600

    owp wrote:

    > I jeszcze jedno. Jeśli teraz założę, że mogę dostać od rodziców 2*19274 (raz
    > na 'mieszkaniowe cele' i raz zwykłą darowiznę od obojga) i nie zapłacę
    > podatku (nawet nie zgłoszę do US - bo nie trzeba), a za 2 lata US spyta skąd
    > miałem kasę i po moich wytłumaczeniach stwierdzi, że inaczej interpretuje
    > ustawę i powinienem był jedna zapłacić podatek, to jakie konsekwencje mnie
    > mogą czekać ? Jakieś kary, odsetki, itp.

    US nie może inaczej interpretować ustawy bo to co napisałem jest
    oficjalną interpretacją ustawy. Taka ulga ci się należy. Może co
    najwyżej uznać, że stan faktyczny był inny od opisanego.
    Jeżeli rozpocznie kontrolę skarbową i uzna, że opisane przez ciebie
    darowizny nie miały miejsca, to wówczas przysługuje ci odwołanie od
    decyzji US. Jeśli przegrasz to po prostu zapłacsz zaległy podatek w raz
    z odsetkami. Kary też jakieś są, ale ile to ci nie powiem, bo nie wiem.
    Pamiętam, że podatek płaci się od kowty powyżej kwoty zwolnionej. TO tak
    naprawdę wychodzą niewielkie kwoty.