  • 1. Data: 2010-10-16 14:51:02
    Temat: Darowizna rodzice->dziecko - do czego sluzy SD-Z2
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Przypadek z zycia wziety - rodzice podpisuja z dzieckiem umowe
    darowizny pienieznej z malzenskiego majatku wspolnego. Jedna umowe. W
    umowie okreslone zostaje ze pieniadze zostana przekazane przelewami
    (wieloma) w ciagu miesiaca od zawarcia umowy. Darowizna zostaje
    spelniona w umownym terminie - w 5 przelewach (co kilka dni przelew) z
    konta ktore formalnie jest na jednego z rodzicow (nie jest to konto
    wspolne).

    Ile drukow SD-Z2 zlozylibyscie w US? :)

    WAM

  • 2. Data: 2010-10-16 15:33:27
    Temat: Re: Darowizna rodzice->dziecko - do czego sluzy SD-Z2
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    A kto podpisuje umowe w imieniu dziecka?

    -----

  • 3. Data: 2010-10-16 15:42:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 17:33:27 +0200, acelnószz <a...@i...pl>
    wrote:

    >A kto podpisuje umowe w imieniu dziecka?
    Dziecko jest pelnoletnie. Ale wciaz jest dzieckiem swoich rodzicow.

    WAM

  • 4. Data: 2010-10-17 20:03:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/16/2010 9:51 AM, WAM wrote:
> [...]
    > spelniona w umownym terminie - w 5 przelewach (co kilka dni przelew) z
    > konta ktore formalnie jest na jednego z rodzicow (nie jest to konto

    jeśli umowa była podpisana u notariusza -> zaden.
    jesli sami sobie spisali umowe w zaciszu domowym -> od 1 do 5.

    jeśli wszystko zmieściło się w miesiącu, to 1 na koniec, bo tak czy siak
    1 przelew zmieścił się wterminie od dnia przelewu + 6 miesiecy.

  • 5. Data: 2010-10-17 20:03:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/16/2010 10:33 AM, acelnószz wrote:
    > A kto podpisuje umowe w imieniu dziecka?

    nie zgadne.
    dziecko powyzej 18-tki?

  • 6. Data: 2010-10-20 05:38:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Oct 2010 15:03:11 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >jesli sami sobie spisali umowe w zaciszu domowym -> od 1 do 5.
    W zaciszu :)
    Dlaczego od 1 do 5? dlaczego nie 1?

    >jeśli wszystko zmieściło się w miesiącu, to 1 na koniec, bo tak czy siak
    >1 przelew zmieścił się wterminie od dnia przelewu + 6 miesiecy.
    Dlaczego ma sie zmiescic w (1) miesiacu, skoro sam podkreslasz ze jest
    6 miesiecy na zlozenie. IMHO jesli sie miesci w 6 miesiacach to
    skladajac ten pierwszy mozna zlozyc tez wszystkie kolejne i ostatni na
    jednym druku. Tym bardziej ze *umowa* jest jedna czyli imho
    *darowizna* jest jedna.

    Za czasow SD-Z1 wystarczal w tym samym US jeden druk :) Teraz niestety
    przy skladaniu sie juz awanturowali ze ma byc tyle drukow ile
    przelewow, chocbys przelewal codziennie. Malo tego - w tym wypadku ma
    byc dwa razy tyle drukow ile przelewow - na kazdym SD-Z2 ma byc jeden
    rodzic i 50% kwoty przelewu. Zlozony zostal jeden druk ale przyslali
    pismo aby poprawic i zlozyc 10 drukow (5 przelewow).

    WAM

  • 7. Data: 2010-10-20 06:49:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/20/2010 12:38 AM, WAM wrote:

> [...]
    > skladajac ten pierwszy mozna zlozyc tez wszystkie kolejne i ostatni na
    > jednym druku. Tym bardziej ze *umowa* jest jedna czyli imho

    bo w poscie bylo, ze ze wszystkimi przelewami zmieszcza sie w jednym
    miesiacu, dlatego, napisalem, ze jak zmieszcza sie w jednym miesiacu
    (tak jak planowali) to jedno zgloszenie na koniec wystarczy.

    od 1 do 5 w ogolnosci, byleby sie zmiescic w tych 6 miesiacach ze
    zgloszeniem od momentu darowizny.

    a umowa? a umowa sama w sobie jest niewazna, bo nie jest notarialna.

    > Za czasow SD-Z1 wystarczal w tym samym US jeden druk :) Teraz niestety
    > przy skladaniu sie juz awanturowali ze ma byc tyle drukow ile
    > przelewow, chocbys przelewal codziennie.

    bardzo sie upierajac, to maja racje, bo terminy biegna od daty przelewu
    a te są różne.
    przy czym ja bym złożył jeden druczek i po prostu na nim wpisał daty
    przelewów.

> [...]
    > rodzic i 50% kwoty przelewu. Zlozony zostal jeden druk ale przyslali
    > pismo aby poprawic i zlozyc 10 drukow (5 przelewow).

    a to fakt, bo moze byc tak, ze czesc kwoty zwolniona jest, a czesc nie,
    ale w tym przypadku obie beda zwolnione wiec po co rozmnazac papierkologię.
    ale masz racje.
    10 druczkow tez nie jest "błędną odpowiedzią".

  • 8. Data: 2010-10-20 12:41:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Oct 2010 01:49:54 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >a umowa? a umowa sama w sobie jest niewazna, bo nie jest notarialna.
    Hm? A jest wymagana forma notarialna przy darowiznie pieniężnej?

    >przy czym ja bym złożył jeden druczek i po prostu na nim wpisał daty
    >przelewów.
    Tak też obdarowana złożyła.

> [...]
    >ale masz racje.
    >10 druczkow tez nie jest "błędną odpowiedzią".
    Niestety 10 druczków jest wg US jedyną poprawną odpowiedzią.

    WAM

  • 9. Data: 2010-10-20 13:48:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/20/2010 7:41 AM, WAM wrote:

    > Hm? A jest wymagana forma notarialna przy darowiznie pieniężnej?

    dokładnie tak,
    przy czym jest wyjatek, ze jesli darowizna została wykonana, to jest wazna.
    roznica wielka jesli chodzi o podatki,
    po przy umowie notarialnej darowizna ma miejsce w dniu podpisaniu aktu i
    podatek nalezy sie od samego aktu, chocbys kasy na oczy nie zobaczył.
    ale kasa jest twoja i masz prawo dochodzic ja na drodze sadowej.

    bez aktu notarialnego, dopoki kasy na koncie nie ma, nie ma mowy o
    zadnej darowiznie, chocby i 1000 razy obiecanej. i nie ma szans na jej
    dochodzenie poza klecznikiem przed darczyńcą.

    > Tak też obdarowana złożyła.

    > Niestety 10 druczków jest wg US jedyną poprawną odpowiedzią.

    formalnie to jest to 10 darowizn, tylko po cholere do tego 10 druczków
    to nie rozumiem
    dobrze, ze przy darowiznie samochodu, nie trzeba odddzielnego druczka na
    kazda srubke.