  • 11. Data: 2009-02-04 11:18:04
    Temat: Re: Debilny obowiązek posiadania pieczątki (DG)
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A coś z vatem?

    -----

    > Nie mogą.

  • 12. Data: 2009-02-04 12:02:06
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości:

    > Nie jest. Jak ktoś bardzo się upiera, że "tu jest miejsce na
    > pieczątkę", to można tam wpisać oświadczenie się się pieczątki
    > nie ma.

    no a poczta ?
    już kilka razy w różnych firmach i różni listonosze nie chcieli wydać mi
    listów poleconych bez pieczątki,
    i nie pomagały żadne tłumaczenia że napiszę oświadczenie,
    jeden listonosz to nawet powiedział że musi przeze mnie kłamać bo musiałem
    wpisać czytelnie imię i nazwisko a on swoją adnotację,

    Pozdrawiam
    Piotr

    ps. dla świętego spokoju do swojej własnej DG zamówiłem pieczątkę,

  • 13. Data: 2009-02-04 12:12:10
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No faktycznie, najlepsi byli jacyś roznosiciele książek telefonicznych, którzy nie
    chcieli dac naleznej jak ogon psu książki bez podstemplowania listy.
    W sumie niezły materiał na przekrety, mafia może nieźle za taką listę z kilkoma
    tysiącami pieczatek zapłacic.

    -----

  • 14. Data: 2009-02-04 12:17:17
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Teza o "braku konieczności pieczątki" była kiedyś na grupie również
    > w tym kontekście - konkretnie umowy z bankiem.
    > I raczej wszyscy mawiali "nie mogą żądać".
    > Ale później mnie naszło - "a niby dlaczego nie?"
    > Jest gdzieś *zakaz* *umówienia się*, że będzie się stosowało pieczątki?

    Choćby dlatego, że mógłbyś ich posądzić o nieuczciwe wspieranie lobby
    pieczątkarskiego. Bo niby dlaczego mieliby wymagać czegoś, co naraża cię
    na nieuzasadnione koszta? Widocznie mają w tym jakiś finansowy interes.

    Zadanie pytania o uzasadnienie takiego żądania jest wyrazem
    elementarnego poczucia uczciwości i przyzwoitości.

  • 15. Data: 2009-02-04 12:33:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Wednesday, February 4, 2009, 9:54:26 AM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiście możnaby robić borutę,

    Litości - porutę.

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=boruta
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=poruta

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2009-02-04 12:44:32
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi konkretnie o to, czy ZUS i US mają podstawę prawną, aby wymagać
    > ode mnie przybicia pieczątki na ich papierkach i czy mają prawo (nie
    > widzimisię, ale spisaną podstawę prawną), żeby w ogóle odmówić przyjęcia
    > podpisanego i poprawnie wypełnionego druku, ale bez pieczątki?

    Nie mają i nie wymagają. Ja od lat składam wszystko bez pieczątki. Ale
    trzeba to tak zgłosić. Tak ogólnie to określam, że przy zgłoszeniu
    działalności itp. dokument ma być bez pieczątki i tego się ttrzeba trzymać.
    Nie wpisywać dowodu, też do dokumentów zgłoszeniowych to i dowód nie będzie
    potrzebny i rachunek bankowy... Dla tych co nie mają rachunku jest w US
    kasa. Ale w wielu wypadkach dla klienta pieczątka jest bardzo wskazana.

  • 17. Data: 2009-02-04 12:47:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2009 o 13:33:28 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Hello Tomek,
    >
    > Wednesday, February 4, 2009, 9:54:26 AM, you wrote:

> [...]

    Kajam się, nie wiedziałem że takie
    słowo istnieje w słowniku, myślałem
    że to potoczne określenie, na cześć wesołego diabła :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-02-04 12:54:49
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Bad Behaviour wrote:
    > Zdesperowanie witam,

    Załóżmy, że jednak zdecyduję się na wyrobienie pieczątki.

    Siłą rzeczy muszę ją wyrobić przed złożeniem dokumentów rejestracyjnych
    w US (żeby mieć czym przybić).

    No ale jak mogę zażądać faktury VAT od pieczątkarza, skoro jeszcze nie
    jestem zarejestrowany jako VAT-owiec? Jak przerwać do błędne koło?

  • 19. Data: 2009-02-04 13:03:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 luty 2009 13:33
    (autor RoMan Mandziejewicz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <7...@p...pl>):

    > [...]
    > Litości - porutę.
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=boruta
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=poruta

    No właśnie, jemu właśnie chodziło o to, żeby piekło i diabła zrobić z
    siebie :D

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 20. Data: 2009-02-04 13:51:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Piotr wrote:

    > no a poczta ?
    > już kilka razy w różnych firmach i różni listonosze nie chcieli wydać mi
    > listów poleconych bez pieczątki,

    Z pocztą dyskutuje się metodą złożenia skargi/zażalenia.
    Na piśmie, z potwierdzeniem na kopii.
    I teraz najlepsze: zaleciła mi tę metodę pani kierownik placówki,
    która widziała że nie odpuszczę i chyba czuła że coś za przekonywująco
    gadam ;)
    Po półtorej miesiąca otrzymujesz list z okręgu z przeprosinami i że
    "pouczyli wszystkich w okręgu" :D

    > ps. dla świętego spokoju do swojej własnej DG zamówiłem pieczątkę,

    Ja zamówiłem dla TPSA ;) no i mam.
    Takoż polecam, taki roznosiciel jest uszczęśliwiony a parę miligramów
    tuszu niewiele kosztuje :)

    pzdr, Gotfryd