eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDelegacja zagraniczna na przełomie dwóch miesięcy - jak rozliczyć? › Re: Delegacja zagraniczna na przełomie dwóch miesięcy - jak rozliczyć?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Delegacja zagraniczna na przełomie dwóch miesięcy - jak rozliczyć?
    Date: Wed, 11 Feb 2009 00:05:24 +0100

    On Tue, 10 Feb 2009, hrabia Vader wrote:

    > delegacją o kilka dni lutego. I mam teraz zgryza. Jak to rozliczyć? Czy mogę
    > rozliczyć całą delegację do kupy?

    "A dlaczego by nie"?

    1. Dochodowy.
    "Teza Maddy"
    2. VAT
    Prawo do odliczenia "w okresie i 2 kolejnych okresach następnych".

    Coś jeszcze? ;)

    > Jeśli mogę za jednym zamachem to czy bilety kolejowe róznież pakuję w
    > sumaryczne rozliczenie: tworzę w miesiącu lutym DW w którym wyliczam po
    > kolei: bilety krajowe, diety krajowe, bilety lotnicze/zagraniczne

    1. Rozporządzenie o KPiR *jasno* tego *nie* przewiduje, niekonstytucyjnie :P
    różnicując zasady rozliczeń pracowniczych i własnych
    2. Parę postów obok ktoś już opisał że nikt tego się nie czepia
    3. Jak chodzi przynajmniej o VAT mam przygotowaną własną wersję dla
    obrony :> (żaden akt nie określa formy ewidencji VAT, więc jak ktoś
    bardzo musi się czepiać to ja bardzo mogę bronić tezy, że każda
    taka "DW delegacja" to część ewidencji VAT, a co, nie wolno?)

    > Czy dobrze kombinuję?

    Nie wiem czy kombinujesz (patrz wyżej), kontrola (dochodowego) takie
    cóś u mnie (ze dwa lata temu) widziała i nie wyraziła ani zdziwienia
    ani zastrzeżeń.
    Zauważ: nawet jakby kontrola podważyła formę, to nie moze podważyć
    *kwot* (ani dochodowego, ani VAT).

    pzdr, Gotfryd