  • 1. Data: 2009-02-10 19:21:36
    Temat: Delegacja zagraniczna na przełomie dwóch miesięcy - jak rozliczyć?
    Od: hrabia Vader <n...@d...spamu>

    Witam szanowne gremium.

    Zacznę jak na spowiedzi. Prowadzę DG, KPiR jestem VATowcem.

    Do tej pory dane mi było wyjeżdżać w ramach jednego miesiąca. I tym
    razem byłoby podobnie, gdyby się klientowi nie zmienił nastrój.
    Zachaczyłem więc z delegacją o kilka dni lutego. I mam teraz zgryza. Jak
    to rozliczyć? Czy mogę rozliczyć całą delegację do kupy? Wyjechałem 24
    stycznia, wróciłem 4 lutego, więc całe 12 dni liczę i wpisuję w książki
    na luty? Czy może, nie daj boże, rozbijać to na dwa miesiące?

    Jeśli mogę za jednym zamachem to czy bilety kolejowe róznież pakuję w
    sumaryczne rozliczenie: tworzę w miesiącu lutym DW w którym wyliczam po
    kolei: bilety krajowe, diety krajowe, bilety lotnicze/zagraniczne, diety
    zagraniczne, itp. Wyliczoną sumę wpisuję w koszty z datą rozliczenia
    (kurs waluty również biorę z tej daty). Czy dobrze kombinuję?

    --
    hrabia Vader *** Jak znikał Hotel Rzeszów - http://hotel.rzeszow.net/
    *Ocalmy Pomnik* http://pomnik.rzeszow.net/petycja.php

  • 2. Data: 2009-02-10 21:13:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hrabia Vader wrote:

> [...]
    > Zachaczyłem więc z delegacją o kilka dni lutego. I mam teraz zgryza.
    > Jak to rozliczyć? Czy mogę rozliczyć całą delegację do kupy?

    No przecież rozliczasz jedną podróż,
    to robisz jeden dowód wewnetrzny po zakończeniu podróży.

> [...]
    > diety zagraniczne, itp. Wyliczoną sumę wpisuję w koszty z datą
    > rozliczenia (kurs waluty również biorę z tej daty). Czy dobrze

    Dobrze kombinujesz.
    Jeśli któryś z tych wydatków jest fakturą (jakiś bilet z VAT - itp)
    to możesz go rozliczyć odrębnie wg zasad ogólnych.

  • 3. Data: 2009-02-10 23:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, hrabia Vader wrote:

    > delegacją o kilka dni lutego. I mam teraz zgryza. Jak to rozliczyć? Czy mogę
    > rozliczyć całą delegację do kupy?

    "A dlaczego by nie"?

    1. Dochodowy.
    "Teza Maddy"
    2. VAT
    Prawo do odliczenia "w okresie i 2 kolejnych okresach następnych".

    Coś jeszcze? ;)

    > Jeśli mogę za jednym zamachem to czy bilety kolejowe róznież pakuję w
    > sumaryczne rozliczenie: tworzę w miesiącu lutym DW w którym wyliczam po
    > kolei: bilety krajowe, diety krajowe, bilety lotnicze/zagraniczne

    1. Rozporządzenie o KPiR *jasno* tego *nie* przewiduje, niekonstytucyjnie :P
    różnicując zasady rozliczeń pracowniczych i własnych
    2. Parę postów obok ktoś już opisał że nikt tego się nie czepia
    3. Jak chodzi przynajmniej o VAT mam przygotowaną własną wersję dla
    obrony :> (żaden akt nie określa formy ewidencji VAT, więc jak ktoś
    bardzo musi się czepiać to ja bardzo mogę bronić tezy, że każda
    taka "DW delegacja" to część ewidencji VAT, a co, nie wolno?)

    > Czy dobrze kombinuję?

    Nie wiem czy kombinujesz (patrz wyżej), kontrola (dochodowego) takie
    cóś u mnie (ze dwa lata temu) widziała i nie wyraziła ani zdziwienia
    ani zastrzeżeń.
    Zauważ: nawet jakby kontrola podważyła formę, to nie moze podważyć
    *kwot* (ani dochodowego, ani VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-02-10 23:26:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 00:05:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > 1. Rozporządzenie o KPiR *jasno* tego *nie* przewiduje, niekonstytucyjnie :P
    > różnicując zasady rozliczeń pracowniczych i własnych

    Zaraz niekonstytucyjnie. Jak przeglądałem ostatnie dzienniki ustaw,
    to natknąłem się na rozporządzenie MF w sprawie zwolnienia z podatku
    dochodowego bodajże FIFA i Euro 2012 Sp. z o.o. - wymienione z imienia
    i nazwiska. Pytanie - skoro to jest OK, to gdzie się można
    na takie rozporządzenie zapisać :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-11 10:45:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, cef wrote:

    > No przecież rozliczasz jedną podróż,
    > to robisz jeden dowód wewnetrzny po zakończeniu podróży.

    1. Sam tak robię :)
    2. Zaznaczałem ze "nikt się nie czepia"
    3. Rozporządzenie o KPiR, jasno literalnie zezwalające na uznanie
    wydatku za koszt jedynie na postawie *zamkniętej* listy przypadków
    dopuszcza takie coś wyłącznie dla pracowników (osobno wymieniając
    ryczałt delegacyjny prowadzącego DG jako *odrębny* DW).

    To tak dla porządku :)
    Praktyka j.w. (czyli tak jak piszesz) i IMVHO do obrony w razie
    czego (fakt nieuznania DW za prawidłowe udokumentowanie KUP nie
    zaskutkuje możliwością "wyrzucenia z KUP" tych samych kosztów po
    korekcie, polegającej na wpisaniu ich osobno).

    Niestety "takie prawo" :[

    pzdr, Gotfryd