  • 1. Data: 2019-01-21 14:02:22
    Temat: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Od: ń <k...@t...sie>

    www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wy
    jsc-z-banku.html

  • 2. Data: 2019-01-21 15:14:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-19 o 14:02, ń pisze:
    > www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wy
    jsc-z-banku.html
    > Uważam, że nie masz racji. Przyjęcie, że chwilą uregulowania składki
    jest chwila dyspozycji, prowadziłoby do szeregu nieuwzględnionych w
    artykule komplikacji. W tym wypadku dyspozycji nie wykonano, bo wpłynęła
    zbyt późno. Ale przecież mogłaby nie zostać wykonana z braku środków.

    Ogólna zasada jest taka, że za chwilę realizacji zobowiązania uznaje się
    chwilę postawienia środków do dyspozycji wierzyciela. Uznanie, że
    zobowiązanie zostało uregulowane z chwilą pobrania środków, to i tak
    istotny krok w stronę dłużnika.

  • 3. Data: 2019-01-21 15:16:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 14:02:22 +0100, ń napisał(a):

    > www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wy
    jsc-z-banku.html

    !. Głupiś. Nie zadajemy pytania w temacie a jeśli już, to grzeczność
    każe powtórzyć je w treści.
    2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
    właściwych rzeczom żywym.
    3. No, ale czego się spodziewać po "ń".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-21 15:22:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    każe powtórzyć je w treści.
    2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
    3. Trzy pytajniki nie są lepsze od jednego.
    4. Kiedy cytujemy kogoś, rozum podpowiada żeby opisać swój stosunek do
    cytatu.
    3. No, ale czego się spodziewać po "ń". Raczej nie rozumu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-01-21 15:25:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 14:02:22 +0100, ń napisał(a):

    > www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wy
    jsc-z-banku.html
    0. A dla czego bijesz swoją żonę?
    1. Głupiś. Nie zadajemy pytania w temacie a jeśli już, to grzeczność
[...]
    5. No, ale czego się spodziewać po "ń". Raczej nie rozumu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-01-21 15:26:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

  • 7. Data: 2019-01-21 16:19:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > chwilę postawienia środków do dyspozycji wierzyciela. Uznanie, że
    > zobowiązanie zostało uregulowane z chwilą pobrania środków, to i tak

    Ludzkie by było, że jak ktoś coś opłaca latami co miesiąc i raz się
    jeden dzień spóźni to powstaje zaległość w wysokości odsetek za zwłokę
    (zupełnie niezależna od faktu ubezpieczony/ nie ubezpieczony).
    Natomiast kuriozalna jest wynikająca z takiego spóźnienia sytuacja, że
    od tej pory to potem latami płaci a cały czas jest nieubezpieczony !
    Uznają to za jakieś wpłaty z niewiadomego powodu i wrzucają na rachunek
    techniczny i może się kiedyś spadkobierca po to zgłosi...

    Kilka miesięcy temu się spóźniłem z ZUSem to w następnym wpłaciłem dzień
    wcześniej. Ciekawe kiedy mnie to dopadnie. Może wypadłem z sumowania
    składek do emerytury...

    Kilka lat temu dzwoni do mnie w grudniu pielęgniarka, ze szkoły, że syn
    jest nieubezpieczony. Co się okazało - w sierpniu był ratownikiem na plaży.
    Potem się dowiedziałem, że to jest problem wielu studentów, którzy w
    lecie gdzieś popracują a potem w zimie sobie coś na nartach złamią i
    muszą płacić za wszystko bo byli nie ubezpieczeni.
    P.G.

  • 8. Data: 2019-01-21 19:07:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> writes:

    > 2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
    > właściwych rzeczom żywym.

    Państwo ma wiele cech żywego organizmu. Kwestia definicji "życia".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2019-01-21 20:14:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 14:02, ń pisze:
    > www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wy
    jsc-z-banku.html

    A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą
    dobę?
    Że to trudne? LITOŚCI :-)

  • 10. Data: 2019-01-21 20:17:48

    Np. pokazuje swoją wyższość przez wytykanie błędów innym dla polepszenia
    swojego samopoczucia ;-)