    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Date: Wed, 29 Jan 2003 14:05:34 +0100

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > "Maddy"

    > No ale to sie odlicza od podatku - a czlowiekowi chodzilo o "zwrot".
    > Moze wezmie gleboki wdech i wreszcie zamiast sie zalic napisze o co naprawde
    > mu chodzi.

    Chodzi mu o zwrot - jak sie ma umowy o dzieło to płatnik odprowadza
    zaliczki bez żadnych potrąceń bo dobrowolne zdrowotne płaci sie samemu.
    Na koniec roku odlicza sie to na picie rocznym i dostaje zwrot właśnie.
    No chyba że się wpadło w wyzszy pułap tabelki.
    Ale generalnie sprowadza sie to do tego że sie dostaje zamiast płacic
    albo płaci mniej zamiast więcej:-))

    Gośc skrót myślowy zastosowal, ale nie aż taki nierozwikłany.
    Przeciez większość smiertelników nie mówi "odliczę sobie wydatki na
    komputer (mieszkanie, remont, naukę)" a "dostane zwrot za komputer (itd.)"

    A Adrian Mol mawiał "jak będziesz taki dosłowny to skończysz przy
    komputerach" :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk