eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc? › Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    Date: Mon, 31 Jan 2005 15:37:30 -0600

    ptashek wrote:
    > Witam,
    >
    > Przez 9 miesięcy miałem w Polsce dochód z umowy o pracę ("klasyczna", na
    > czas nieokreślony). Od października mam dochód w Irlandii, na podstawie
    > kontraktu. Pracuję bezpośrednio dla firmy irlandzkiej i tutaj mieszkam.
    > Jak powinienem rozliczyć się z polskim fiskusem?
    >
    > Podatek dochodowy od wynagrodzenia w Irlandii płacę na miejscu
    > (potrącany od wypłaty). W Polsce miałem potrącane 19% w ramach zaliczek,
    > nie przekroczyłem granicy drugiego progu. Czy zatem, w związku z umową o
    > unikaniu podwójnego opodatkowania, wystarczy, że polski dochód rozliczam
> [...]
    Rozumiem, ze obywatelstwo masz tylko polskie.
    No to niestety rozliczasz sie w calosci w Polsce doliczajac zarobki
    irlandzkie do zarobkow polskich. Szczegolow rozliczenia z Irlandią
    szukaj gdzieś w internecie albo zlec rozliczenie podatku jakiemus
    doradcy podatkowemu.

    A tak na przyszły raz, czyli obecny rok. Wymeldowałeś się w Polsce?
    Co prawda z tego co wiem, znowu będziesz rozliczał się w Polsce, ale z
    racji metody rozliczania wyjdzie ci, ze nic nie musisz zapłacić jak nie
    miałeś dochodów również w Polsce. O szczegóły mnie nie pytaj, bo
    Irlandią się nie interesowałem.