eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc? › Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    From: ptashek <l...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    Date: Tue, 01 Feb 2005 00:04:59 +0000
    Sender: l...@p...onet.pl@83-70-255-171.b-ras1.prp.dublin.eircom.net

    witek wrote:

    > Rozumiem, ze obywatelstwo masz tylko polskie.
    > No to niestety rozliczasz sie w calosci w Polsce doliczajac zarobki
    > irlandzkie do zarobkow polskich. Szczegolow rozliczenia z Irlandią
    > szukaj gdzieś w internecie albo zlec rozliczenie podatku jakiemus
    > doradcy podatkowemu.

    Dobra, ale w takim razie gdzie tu ma miejsce unikanie podwójnego płacenia
    podatków? Przecież już raz zapłaciłem.

    Jeśli mówiąc o szczegółach związanych z Irlandią masz na myśli tutejsze
    podatki, to jest to bradzo proste. Co miesiąc z wypłaty potrącają 20% od
    kwoty wynagrodzenia, od tego co wyszło odejmują 1/12 kwoty zwolnionej (tzw.
    Tax Credit) i to jest podatek należny budżetowi. Tak jest do kwoty 29400 EUR
    rocznie, wszystko co powyżej liczą wg. skali 42%. Prościej się nie da. Coś
    a'la roczne zeznanie składasz tylko, jeśli ubiegasz się o zwrot.

    > A tak na przyszły raz, czyli obecny rok. Wymeldowałeś się w Polsce?

    Nie.

    --
    Lukasz Szmit / "Adopt, adapt and improve"
    "For a living planet" http://www.wwf.org/