  • 1. Data: 2008-02-25 17:39:14
    Temat: Dokument sprzedaży
    Od: "Mayko" <M...@m...ik>

    Witam!

    Czy orientuje się ktoś z Państwa, kiedy występuje obowiązek dołączenia
    dokumentu sprzedaży do sprzedawanego artykułu w handlu detalicznym, zarówno
    stacjonarnym jak i wysyłkowym, a także jakie przepisy to regulują i jakie są
    za to sankcje w przypadku nie wystawienia takiego dokumentu.
    Ważne jest również rozbicie na przedsiębiorców będących płatnikami podatku
    VAT jaki i nie będących.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Mayko

  • 2. Data: 2008-02-25 17:59:27
    Temat: Re: Dokument sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Mayko wrote:

> [...]
    > stacjonarnym jak i wysyłkowym, a także jakie przepisy to regulują i jakie są
    > za to sankcje w przypadku nie wystawienia takiego dokumentu.

    Zaraz, a ile to pytań i dlaczego bez pytajnika? ;)
    Bo widzę co najmniej dwie, zupełnie odrębne sprawy: obowiązek
    wystawienia ma się nijak do obowiązku dostarczenia.
    Daaaaawno temu takie cóś istniało w przypadku faktur i jak
    ktoś wystawił f-rę musiał zdobyć podpis na kopii, więc mógł
    zostać zaszantażowany przez kupującego :> ("jak nie dostarczysz
    to ja nie podpiszę").

    Z wszystkich dyskusji wynika, że poza zapisami uregulowanymi
    w przepisach szczególnych, np. prawa telekomunikacyjnego (bodaj)
    nie ma obowiązku DOSTARCZANIA dokumentów dotyczących sprzedaży.
    Czyli:
    - tylko usługi
    - niektóre :)

    Natomiast obowiązek WYSTAWIENIA zasadniczo wynika z przepisu
    Ordynacji podatkowej:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    (sekcja: rachunki).
    U VAtowców fa-ra jest rachunkiem, podpada więc również pod ten przepis.

    Zdziwienie tudzież wyrzekania kupujących, ktorym po upewnieniu się że
    "mogą wziąć fakturę" zdarzyło się odebrać oświadczenie że "oczywiście,
    ale proszę przyjść za tydzień" są w archiwach :>

    Odpowiednio: zobowiązani do używania kas fiskalnych zobowiązani są do
    wystawiania paragonów "niezwłocznie" - takoż bez obowiazku wysyłania.
    AFAIK & AFAIR, znaczy nie widziałem żeby ktokolwiek opisał taki
    przepis, a grupę sporo czytam.

    > Ważne jest również rozbicie na przedsiębiorców będących płatnikami podatku
    > VAT jaki i nie będących.

    Nie znam (poza przypadkami, kiedy VATowiec wystawia f-rę podmiotowi
    również prowadzącemu DG, bo ma *obowiązek* wystawienia, a nie "na
    żądanie").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-25 18:19:13
    Od: "Mayko" <M...@m...ik>

> [...]
    >
    > Nie znam (poza przypadkami, kiedy VATowiec wystawia f-rę podmiotowi
    > również prowadzącemu DG, bo ma *obowiązek* wystawienia, a nie "na

    Ok, dziękuję.

    Zaległy pytajnik "?"

    I jeszcze tylko jaki przepis to reguluje?

    Mayko

  • 4. Data: 2008-02-25 18:57:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    a-1_2_129.html
    [...]

    > Ok, dziękuję.
    >
    > Zaległy pytajnik "?"

    :)

    > I jeszcze tylko jaki przepis to reguluje?

    A co, ten u góry jest zły?
    Uprzedzając: jak chcesz, to też mogę spytać, jaki przepis reguluje
    prawo do oddychania. Albo do pisania na grupy :)
    Aby istniał *obowiązek* musi istnieć przepis, nie na odwrót.
    Nikt nie jest w stanie wykazać empirycznie nieistnienia przepisu :)

    Ten obowiązek "telekomunikacyjny" o którym wspominałem:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2637_u.htm
    +++
    Art. 80.
    1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza
    abonentowi nieodpłatnie z każdą fakturą podstawowy wykaz wykonanych
    usług [...]"
    ---
    Czyli *w tym wypadku* sprzedawca ("w rozumieniu VAT") musi dostarczyć
    *i* fakturę *i* wykaz - napisali "dostarcza".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-25 21:21:20
    Temat: [OT] Re: Dokument sprzedaży
    Od: <s...@a...pl>

    > musi dostarczyć
    > *i* fakturę *i* wykaz - napisali "dostarcza".
    > pzdr, Gotfryd

    Upominasz się o "?" a nie stawiasz ","

    "musi dostarczyć i fakturę, i wykaz "

    PS. Miałem dobrą polonistkę w SP ;-)

  • 6. Data: 2008-02-25 21:23:10
    Temat: Re: [OT] Re: Dokument sprzedaży
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > "musi dostarczyć i fakturę, i wykaz "
    >
    > PS. Miałem dobrą polonistkę w SP ;-)

    Uczyła stawiać przecinek przed "i"?

    Nie sądzisz że to zdanie powinno brzmieć "musi dostarczy fakturę i wykaz"?

  • 7. Data: 2008-02-25 21:33:47
    Od: <s...@a...pl>

    > Uczyła stawiać przecinek przed "i"?

    Tak, przy takiej konstrukcji zdania przed drugim "i' stawia się przecinek.

    > Nie sądzisz że to zdanie powinno brzmieć "musi dostarczy fakturę i wykaz"?

    Też można.

  • 8. Data: 2008-02-25 21:45:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Tak, przy takiej konstrukcji zdania przed drugim "i' stawia się przecinek.

    Nie twierdzę że nie masz racji, niemniej jakie zasady to regulują?

  • 9. Data: 2008-02-26 05:43:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629795>

    --